اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

اعتبارات سال آینده بیمه سلامت 66 درصد رشد داشته است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اعتبارات سال آینده بخش بیمه سلامت 66 درصد رشد داشته است.

اعتبارات سال آینده بیمه سلامت 66 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، انوشیروان محسنی بعدازظهر امروز در آیین تودیع و معارفه روسای بیمه سلامت ایرانیان استان زنجان اظهار داشت: سلامتی موهبت الهی است و از زمانی که بشر به ارزش این نعمت الهی پی برد همه توان و انرژی خود را در حفظ و ارتقای آن به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: خواسته سازمان بهداشت جهانی این است که همه موسسات سازمانی برای سلامتی و ارتقای سازنده و پویا تلاش کنند تا بتوانند منشا ارائه خدمتی برای آحاد جامعه باشند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه 25 درصد سهم سلامتی مردم مربوط به اقدامات و فعالیت‌های وزرات بهداشت است، افزود: 75 درصد آن به همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط بستگی دارد.

این مسئول با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی برای ارتقای نظام سلامت سه هدف را دنبال می‌کند، گفت: نخستین هدف ارتقای کیفی سطح خدمات استاندارد و بهینه کردن خدمات سلامت است.

محسنی پاسخگویی و شفافیت انتظارات و مطالبات مردم را از دیگر اهداف این سازمان اعلام کرد و اذعان داشت: عدالت در سلامت برای عموم مردم سومین هدف سازمان بهداشت جهانی است.

وی با بیان اینکه دو هدف نخست با همت و تلاش خانه‌های بهداشت و شرایط ایجاد شده در آن عملی می‌شود، ادامه داد: در بحث ارائه خدمات سلامت، خدمات اولیه سلامتی، مراقبت، ارائه تخصص کشورمان در جهان حرفی برای گفتن دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان داشت: در شاخصه‌‌های سومین هدف سازمان و ایجاد عدالت در سلامت مشکل وجود دارد.

این مسئول به گزارش بررسی شده سال 87 در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: بر طبق این گزارش سه درصد جمعیت روستایی و دو درصد جمعیت شهری به دلیل نداشتن توان مالی دچار خط فقر شده‌اند.

محسنی با بیان اینکه این آمار در طول سال‌های گذشته افزایش یافته، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال 91 تقریبا 9.5 درصد آحاد جامعه در پرداخت هزینه‌های سلامت دچار خط فقر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از این مقدار 4.62 درصد از مردم دچار هزینه‌های فلاکت بار شده‌اند، گفت: بیش از 40 درصد از این افراد مجبور شده‌اند لوازم و مایحتاج زندگی خود را بفروشند تا خدمات مربوطه را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: وجود این شرایط و هزینه‌های مربوط به آن زیبنده مردم نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان همه توان خود را برای نهادینه شدن عدالت در سلامت به کار گیرند.

محسنی با بیان اینکه تعدادی از افراد در جامعه وجود دارند که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند، بیان داشت: با توجه به پیشرفت امکانات و ارتقای برنامه‌ها هنوز سازمان نتوانسته همه آحاد جامعه را بیمه کند.

وی با بیان اینکه دو درصد از روستاییان کشورمان زیر پوشش بیمه نیستند، گفت: در روستاها باید به صورت رایگان دفترچه بیمه برای روستاییان وجود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به برنامه پوشش بیمه‌ای دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشورمان اشاره کرد و افزود: طبق توافق‌نامه معاونت دانشجویی وزارت بهداشت و وزارت علوم 400 یا 500 هزار نفر از دانشجویان با دریافت 15 درصد هزینه بیمه می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: این برنامه باید طوری اجرا شود که ثبت‌نام سال تحصیلی دوم منوط به داشتن دفترچه بیمه سلامت دانشجویان باشد.

محسنی با اشاره به اینکه 65 درصد هزینه سلامت بر عهده مردم بوده و از جیب آنها هزینه می‌شود، اظهار داشت: اعتبارات سال آینده مربوط بخش بیمه سلامت 66 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به اعتبار اعلام شده خدمات استاندارد برای بیماران خاص روستاهای کشورمان 100 درصد رشد داشته است، ادامه داد: درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی در سال‌جاری 8 هزار میلیارد تومان است.

محسنی اذعان داشت: این میزان در سال آینده به 11 هزار میلیارد ریال رسیده و در این زمینه نیز 48 درصد ازایش یافته است.

این مسئول با تاکید بر اینکه اعتبارات بیمه‌ای که دولت تدبیر و امید به این سازمان اختصاص یافته در هیچ زمانی انجام نشده، متذکر شد: با توجه به افزایش اعتبارات در این حوزه امید است دریافت هزینه مربوطه از مردم کاهش یابد.

انتهای پیام/73008/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول