اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش سه ساله‌های حسینی عنوان شد؛

تبیین فلسفه حجاب برای کودکان

رابط دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت گفت: تبیین فلسفه نماز، حجاب، ولایتمداری و ... از جمله راهکارهای پیشنهادی برای تربیت دینی کودکان است.

تبیین فلسفه حجاب برای کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام مهدی شجاع‌الدینی عصر امروز در همایش سه ساله‌های حسینی در این شهرستان اظهار داشت: نباید تنها به برگزاری این همایش‌ها اکتفا کرد، بلکه باید در راستای شناخت ولایت فقیه تلاش کنیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم که شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» را واقعاً عملی کنیم و این امر تنها با امام‌شناسی تحقق می‌یابد و آن نیز جز با ورع و تقوا امکانپذیر نیست.

شجاع‌الدینی تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند «شیعیان ما را با سه خصلت اقامه نماز اول وقت، رازداری و مساوات و برابری بشناسید».

وی با اشاره به انتظارات امام حسین (ع) از شیعیان خود ابراز داشت: نخستین خواسته ایشان از مردم امام‌شناسی است، زیرا طبق فرمایش رسول‌الله (ص) «هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، همانند مرگ زمان جاهلیت مرده است».

شجاع‌الدینی دین‌داری را از دیگر خواسته‌های این امام همام ذکر و عنوان کرد: باید والدین تلاش کنند تا فرزندانی پایبند به دین و اعتقادات مذهبی تربیت کنند و تنها در اندیشه تأمین مایحتاج دنیوی آنان نباشند.

رابط دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به راهکارهای پیشنهادی برای تربیت دینی کودکان گفت: باید خوبی‌ها و بدی‌ها از جمله فلسفه نماز، حجاب، ولایتمداری و ... را برای فرزندان خود تبیین کنیم.

شجاع‌الدینی با تأکید بر اینکه باید خواسته والدین از فرزندان مطابق ظرفیت آنان باشد، بیان داشت: خانواده‌ها باید با شناخت صحیح از کودکان خود در این راستا اقدام کنند تا نتیجه بهتری به دست آورند.

وی با بیان اینکه باید از فرزندان خود مراقبت کنید، اذعان داشت: پیامبر (ص) هرگز در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به طور مستقیم دخالت نکردند، بلکه همواره غیرمستقیم مراقب و مواظب ایشان بودند.

شجاع‌الدینی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید تلاش کنند تا زمینه‌های انحراف از جمله بیکاری، دخالت‌های نابجای والدین، دوستان ناباب و ... را از بین ببرند تا از این طریق بتوانند، فرزندانی صالح تربیت کنند.

انتهای پیام/80001/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول