اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان حجاب در آفتاب

همایش عفاف و حجاب در تفرش برگزار شد

همایش عفاف و حجاب با عنوان حجاب در آفتاب با رویکرد نقش تربیتی حضرت زینب(س) در سبک زندگی در مدرسه دخترانه مشیری برگزار شد.

همایش عفاف و حجاب در تفرش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش بعد از ظهر امروز در این مراسم گفت: امام حسین(ع) در کنار اقامه نماز و حفظ دین با نیت حفظ ارکان شیعه به‌پاخاست و برای نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

محمدحسن افشاری اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) تا ظهر عاشورا انقلابی عظیم بود و پس از شهادت آن امام بزرگوار به انقلابی تبدیل شد که تا عصر حاضر موجب بیدارگری شیعیان در جهان اسلام شده است.

وی تصریح کرد: حضور حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا تنها همراهی امام نبود بلکه فرصتی بود تا اهداف قیام عاشورا به لسان ایشان در کربلا و کوفه و شام عنوان گردد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: بیان اهمیت حفظ حجاب در جامعه، نقش حجاب و عفاف در کاهش آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی و توجه به حجاب ائمه و معصومین در طول سختی‌های عاشورا از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش نیز در این همایش گفت: زن جلوه‌ای از جمال، محبت، خلاقیت و ربوبیت الهی و رکن اساسی در تعلیم و تربیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی افزود: اگر زنان به منزلت خود واقف شوند و در پاسداری از آن بکوشند فرآیند تربیتی و شخصیتی آنان و همه اجتماع سالم مانده و به خوبی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: تجربه ملت‌های گذشته نیز نشان ‌دهنده این نکته است که هر گاه زنان، بلندای مقام و رسالت اصلی خود را درک کنند و در رشد شخصیت خود اهتمام ورزند، منزلت و محبوبیت آنان حفظ شده، اجتماع در سلامت و ناهنجاری‌ها کمتر خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش به آثار اجتماعی، فردی و اقتصادی حجاب در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد آرامش روانی و در امان ماندن از نگاه نامحرمان از مهمترین فواید حجاب است.

حسینی اضافه کرد: حضرت زینب(س) شخصیتی بی‌بدیل در واقعه عاشورا بود و با موقعیت شناسی خود سبب شد تا جوانان امروز بتوانند معنای حجاب را به طور واقعی درک کنند.

وی اظهار داشت: حضرت زینب(س) با حضور خود در صحرای کربلا این موضوع را به جهانیان اثبات کرد که هیچگاه حجاب مانعی برای حفظ دین یا انجام امور روزمره نیست.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول