اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی تاکستان خواستار شد

افزایش حمایت از هنرجویان معلول تاکستانی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان خواستار افزایش حمایت‌ از هنرجویان معلول این شهرستان شد.

افزایش حمایت از هنرجویان معلول تاکستانی

حسین طحان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به پیشینه صنایع دستی تاکستان و ضرورت حمایت و توسعه این صنعت اظهار داشت: رشد اقتصادی و کمک به اشتغال جزو نتایج حمایت از توسعه صنایع دستی است که این مهم در شهر تاکستان باید پیگیری شود.

وی افزود: در همین راستا کلاس‌های کارآفرینی برای توسعه مهارت‌های کسب و کار میان هنرجویان واحد هنرهای سنتی و صنایع دستی شهرستان تاکستان با شرکت 100 نفر از هنرمندان و صنعتگران برگزار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان بیان کرد: کسب خلاقیت، نوآوری، اصول کارآفرینی، روش تهیه طرح توجیهی، مدیریت کسب و کار، بازاریابی، ایجاد روابط مؤثر و ارتقای ویژگی‌های شخصیتی جزو اهدافی است که کارآموزان با گذراندن دوره آموزشی صنایع دستی تاکستان فرا گرفته‌اند.

طحان پیرامون نحوه برگزاری دوره‌ صنایع دستی تاکستان ادامه داد: هنرجویان در یک دوره سه ماهه از سه مقطع مقدماتی، پیشرفته و به آموزی در رشته‌های صنایع دستی زیر نظر مدرسان واحد صنایع دستی آموزش دیده و آثار تولیدی آنان پس از اتمام دوره به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول معرفی هنرهای دستی و ارائه توانمندی‌های هنرجویان تاکستانی را جزو اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان پیرامون رشته‌های آموزشی در دوره هنرجویی تاکستان عنوان کرد: معرق‌کاری، منبت‌کاری، قلم‌زنی، سراجی سنتی (چرم)، گلیم‌بافی و گلیم فرش از جمله آثار هنری به نمایش در آمده هنر آموختگان صنایع دستی تاکستان است و تعداد 110 اثر تولید شده هنرآموزان در این نمایشگاه برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است.

طحان با اشاره به تلاش‌ برای احیای هنر و رشته قلم‌زنی تاکستان اضافه کرد: تعدادی از دانش‌آموزان تاکستانی با بازدید از کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی صنایع دستی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، تذهیب، منبت‌کاری، قلم‌زنی و رودوزی سنتی در جریان نحوه کار‌ها قرار گرفتند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در راستای توسعه و ترویج هنر چرم‌دوزی نخستین شرکت تعاونی آشنایی با چرم به همت هنرجویان سراجی سنتی و از سوی فروزان طاهرخانی آغاز به‌کار کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان ادامه داد: تهیه مواد اولیه کیف، کمربندهای چرمی جزو کارکردهای این کارگاه است که پس از دریافت مجوز کسب و کار خانگی از میراث فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان آغاز به‌کار کرده است و برای اخذ تسهیلات وام مشاغل خانگی نیز معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/77005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول