اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری جیرفت:

طلاق از چالش‌های مهم امروز جامعه است

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: طلاق یکی از چالش‌های مهم امروز جامعه است و ناآشنایی زوجین قبل از ازدواج مهم‌ترین دلیل آن است.

طلاق از چالش‌های مهم امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمدعلی انجم‌روز دوشنبه‌شب در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان طلاق را یکی از چالش‌های مهم جامعه دانست و اظهار داشت: در گذشته اگر در منطقه جنوب کرمان بحث طلاق در خانواده و قبیله‌ای به وجود می‌آمد همه جا مورد سرزنش قرار می‌گرفتند یا طلاق رخ نمی‌داد و اگر هم پیش می‌آمد نگاه خوبی به این موضوع نبود.

انجم‌روز با بیان اینکه امروز این قبح شکسته شده است، تصریح کرد: امروز طلاق دچار رشد فزاینده شده است و امر مقدس ازدواج تبدیل به امر نامقدس طلاق می‌شود، باید ریشه‌های طلاق بررسی شود که چگونه می‌توان از این خطر که برای نسل‌های بعد تهدید است، جلوگیری کرد.

وی با اشاره به آثار شوم طلاق خاطرنشان کرد: با بررسی بسیاری از بزهکاری‌ها شاید بتوان، گفت نیمی از این افراد در خانواده‌هایی که والدین از هم جدا شده‌اند، تربیت شدند.

رئیس دادگستری جیرفت با اشاره به اهمیت نحوه آشنایی زوجین در این راستا ادامه داد: در گذشته معمولا قبل از ازدواج زوجین حداقل کمی آشنایی با هم داشتند و با شناخت قبلی زندگی را آغاز می‌کردند و اگر مشکلاتی هم در زندگی بود، تحمل می‌کردند و طلاق رخ نمی‌داد، ناآشنایی زوجین قبل از ازدواج مهم‌ترین دلیل طلاق است.

انجم‌روز عنوان کرد: امروز بیشتر طلاق‌ها توافقی است و تفاوت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... زندگی را برای آنها سخت می‌کند و تنها راه نجات را طلاق می‌بینند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در زمینه این مشکلات اجتماعی بیشتر کار کنند، ابراز داشت: راه دیگر پیشگیری از طلاق ارجاع به داوری است، امروز مرجعی به جز دادگاه برای این افراد که با هم اختلاف دارند، نیست و کارشناسان و مراکز مشاوره در مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند، کمک کنند.

انتهای پیام/80002/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول