اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کاهش 2 درصدی طلاق توافقی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش دو درصدی طلاق توافقی در این استان خبر داد.

کاهش 2 درصدی طلاق توافقی در کهگیلویه و بویراحمد

الماس گشتاسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به عمده مشکلات و جرائم در سطح کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرم از اهداف و برنامه‌ها دستگاه قضا بوده که انتظار می‌رود اقدامات لازم به منظور کاهش جرائم در سطح استان صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه تنها دستگاه قضا مسئول پیشگیری از وقوع جرم نیست، ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های اجتماعی، امنیتی و انتظامی بوده که باید تمهیدات لازم برای کاهش وقوع جرائم نیز اجرا شود.

این مسئول قضایی با تأکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرائم فرهنگی و اقتصادی باید در دستور کار هر دستگاه و صرفا هر فرد جامعه محور باشد، متذکر شد: پیشگیری از وقوع جرائم امنیتی و انتظامی محیط محور بوده و دستگاه‌های مربوطه نسبت به مجرمان احکام قضایی لازم را صادر می‌کنند.

گشتاسبی، تقویت باورهای دینی، انسجام بنیان خانواده و افزایش حساسیت متولیان فرهنگی نسبت به امور فرهنگی در کاهش انواع جرائم در سطح جامعه را تاثیرگذار دانست و گفت: با اجرای امر به معروف و نهی از منکر می‌توان از بروز بسیاری از جرائم کاست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به جرائم و مشکلات پیرامون خانواده‌ها در دستگاه قضا اشاره کرد و یادآور شد: این حوزه در بحث دعاوی خانوادگی و طلاق توافقی برای پیشگیری از طلاق اقداماتی از جمله انعقاد تفاهم‌نامه با مشاوران اداره کل بهزیستی به منظور ارائه خدمات روانشناسی به زوجین صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه انعقاد تفاهم‌نامه در کاهش بروز پدیده شوم طلاق در سطح کهگیلویه و بویراحمد به نسبت کمتر شده است، ابراز داشت: از زمان اجرای تا آبان‌ماه سال جاری میزان طلاق توافقی در کهگیلویه و بویراحمد دو درصد داشته که این امر بیانگر تاثیر اقدامات فرهنگی مناسب در این زمینه است.

گشتاسبی با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های آموزشی در راستای افزایش تحمل و کاهش بروز پرخاشگری در دستور کار حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: تمام تلاش این نهاد قضایی بر این است تا از بروز هرگونه جرم و مشکل در سطح جامعه پیشگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: بروز برخی جرائم از جمله توهین و افترا، ضرب و جرح، جرائم مالی و اقتصادی و تهدید آستانه تحمل افراد را پایین می‌آورد که این امر باعث پرخاشگری افراد می‌شود و امکان هرگونه جرمی مرتکب شوند.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش‌های لازم می‌توان از میزان قابل توجهی از بروز مشکلات و وقوع جرائم در زمینه‌های مختلف پیشگیری کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول