اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

قروه رتبه دوم ازدواج و چهارم طلاق استان کردستان را دارد

فرماندار قروه گفت: این شهرستان در بین 10 شهرستان کردستان، رتبه دوم آمار ازدواج و در زمنیه طلاق نیز جایگاه چهارم را دارد.

قروه رتبه دوم ازدواج و چهارم طلاق استان کردستان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده چهارشنبه‌شب در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: در برابر هزار و 678 مورد ازدواج به ثبت رسیده در سال‌جاری، 310 مورد طلاق نیز ثبت شده است که این آمار دردناک است.

وی افزود: اگر این آمار به نسبت جمعیت، در مقایسه با سایر شهرستان‌های هم‌تراز قروه بررسی شود، می‌توان گفت که رتبه اول طلاق به قروه اختصاص دارد.

به گفته فرماندار قروه، این شهرستان همچنین رتبه چهارم ولادت و فوت را در کردستان داراست.

فرماندار قروه با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی باید برنامه‌ریزی مدونی را در این راستا طراحی کند، بیان داشت: برخی تحقیقات میدانی نیز در سطح دانشگاه‌ها و مراکز علمی شهرستان در این رابطه انجام گرفته است که خروجی این تحقیقات می‌تواند راهگشای شورای فرهنگ عمومی باشد.

شیخی‌زاده، یکی از آسیب‌های متوجه همه حوزه‌های شهرستان را تشکیل کارگروه‌های منفعل و بدون برنامه اعلام کرد و ابراز داشت: این کارگروه‌ها گاهی بدون برنامه هستند و یا از سر رفع تکلیف مصوباتی دارند که به هیچ عنوان اجرایی نیست.

وی از فعال‌سازی شورای اجتماعی قروه به منظور شناسایی تهدیدها و آسیب‌ها و معرفی نقاط قوت و فرصت‌ها خبر داد و گفت: 7 کارگروه در بخش‌های مختلف در این شورا پیش‌بینی و فعال شده است که عملکرد آنها می‌تواند در شورای فرهنگ عمومی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اداراتی که نماز جماعت اقامه نمی‌کنند پاسخگو باشند

فرماندار قروه در ادامه با اشاره به برخی سخنان مطرح شده در این نشست مبنی بر عدم اقامه نماز جماعت در ادارات شهرستان گفت: اقامه نماز فریضه‌ای الهی است و عدم اقامه آن به صورت جماعت به معنای عدم پایبندی پرسنل و مسئولین ادارات به نماز نیست.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه برخی ادارات و نهادها امکان برگزاری نماز به صورت جماعت را ندارند، تصریح کرد: این واجب الهی بزرگترین بازدارنده از فساد و فحشاست که همه مسلمانان باید خود را ملزم به اقامه آن بدانند.

وی افزود: اداراتی که امکان اقامه نماز را به صورت جماعت دارا بوده و نسبت به آن کوتاهی کنند، ارزیابی و مدیران آن باید پاسخگو باشند.

کنگره شعر عاشورایی ظرفیتی برای اشاعه فرهنگ حسینی

فرماندار قروه در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورایی در این شهرستان گفت: این کنگره بزرگترین رویداد فرهنگی در شهرستان و استان است که ظرفیت مناسبی برای اشاعه فرهنگ حسینی دارد و آحاد مردم شهرستان اعم از شیعه و سنی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن اهتمام ویژه‌ای دارند.

شیخی‌زاده اضافه کرد: مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی نیز همزمان با این کنگره بزرگ برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه این کنگره هر سال در یکی از شهرهای همجوار برگزار می‌شود که در صورت فراهم بودن امکانات، افتتاحیه این همایش امسال در شهر دزج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/79009/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول