اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اینجا قروه؛ مرغ یک پا دارد

قیمت مرغ در قروه معضلی است که هراز گاهی با مسکنی کوتاه‌مدت، رو به کاهش می‌رود اما پس از اینکه آب‌ها از آسیاب می‌افتد باز روز از نو روزی از نو.

اینجا قروه؛ مرغ یک پا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، از همان روزی که ملا، مرغ بریان یک پا را برای نشان دادن ارادت خودش به حضور حاکم شهر برد، دردسرهای آدمیزاد با این پرنده شروع شد، تا یک پای دیگرش برای ما ساکنان قرن بیستم زیاد هم مسئله‌ساز نباشد، چون ما هم مانند حاکم آن وقت‌های شهر ملا، به همان یک پای مرغ قانعیم.

مرغ ما این روزها یک پا ندارد اما برای آنهایی که عامل توزیع مرغ در شهر قروه هستند، یک پا دارد و قیمتی که برای این پرنده تعیین می‌کنند، ما را وادار می‌کند تا یک پا بودن به کنار سه پا بودن آن را هم باور کنیم.

قیمت مرغ در قروه یک پا دارد و توزیع آن سه پا

شاید اصطلاح مرغ سه پا از سریال کره‌ای‌ها نشأت گرفت که امروز سه پای این جانور در دستان سه عامل توزیع کننده در قروه در هوا مانده است و هر وقت دلشان بخواهد برایش نرخ تعیین می‌کنند و مافیای سه نفره آنان را هیچ عامل دیگری نمی‌تواند بشکند.

شاید هم وامدار بودن خرده‌فروشان و عرضه‌کنندگان مرغ در قروه به این سه نفر موجب شده تا خرده‌فروشان هم مجبور به تهیه مرغ از آنان باشند، شاید هم این وسط بعضی‌ها کوتاه آمده‌اند تا بحران مرغ گریبانگیر شهر نشود، شاید هم آن کشتارگاهی که چند سالی از عمر آن می‌گذرد و به دلیل مشکلات بهداشتی همچنان غیرفعال است، شاید هم نظارت ضعیف و شاید هم ...

همه این شایدها دست به دست هم داده است تا این مرغ در قروه همچنان یک پا داشته باشد و مصرف‌کنندگان همچنان بهای آن پای نداشته را هم بپردازند.

چندی پیش مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت قروه اعلام کردند که تحقیقاتی انجام داده‌اند که طی آن مشخص شده که قیمت مرغ در این شهرستان در مقایسه با شهرستان‌های همجوار اختلاف فاحشی دارد و از این رو دست به کار شدند و با دنبال کردن در این گرانفروشی، سرنخ آن را در نزد سه عامل اصلی و عمده توزیع مرغ یافتند که ظاهرا جریمه ناشی از تخلف‌های انجام شده نیز نتوانست موجب کاهش قیمت مرغ شود و به همین دلیل این اداره ماه گذشته با وارد کردن مقادیری گوشت مرغ و توزیع آن در بین خرده‌فروشان به مقابله با عاملین توزیع برخاست اما آنها هم بیکار ننشستند و در اقدامی تلافی‌جویانه یک روز بازار مرغ قروه را تحریم کردند که همین کار آنها موجب شد تا کمبود مرغ در بازار محسوس شود.

فرماندار قروه همان روز نسبت به این اقدام عاملین توزیع واکنش نشان داده و خواستار فراخوان جذب عاملین جدید شد، اما نتیجه‌ای که شب گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار قروه ارائه شد، کاملا ناامیدکننده بود: «هیچ کس حاضر به ورود در عرصه توزیع عمده مرغ در قروه نیست»...

از طرفی کاهش قیمتی که اداره صنعت، معدن و تجارت هم از آن خبر داده بود، بازهم روندی افزایشی یافته است، طوریکه این شهرستان در مقایسه با کامیاران 600 تومان و در مقایسه با شهرهای دیگر نیز مقداری کمتر از این، تفاوت قیمت را شاهد هستیم.

فرماندار قروه با ابراز نارضایتی از وضعیت بازار و انتقاد از نظارت ضعیف، اظهار کرد: معرفی اخلال‌گران در اقتصاد و بازار مصرف کالاهای اساسی به مراجع قضایی امری الزامی بود که انجام نگرفته است و همین موجب شده است تا آنان نهایت سوءاستفاده را داشته باشند.

محمدرسول شیخی‌زاده با اشاره به اعلام آمادگی یکی از مرغداران بزرگ منطقه برای تامین مرغ بازار مصرف شهرستان، از عدم پیگیری این فرصت و ارائه امکانات مورد نیاز به وی انتقاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه 140 هزار نفر جمعیت شهرستان نباید قربانی 3 متخلف باشند، برخورد قانونی با این افراد را متذکر شد و نسبت به کوتاهی تعزیرات حکومتی در این راستا، ابراز نارضایتی کرد.

و حالا چشم امید شهروندان قروه‌ای به 19 درصد رشد جوجه‌ریزی طی آبان ماه است تا شاید این جوجه‌ها روزی مرغ شوند اما از نوع دوپای آن.

9 مرغداری در قروه آبان ماه امسال 237 هزار و 800 قطعه جوجه‌ریزی داشته‌اند که دلایل افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها توزیع کافی نهاده‌های دامی و انگیزه لازم برای افزایش تقاضا در ایام پایانی سال است.

انتهای پیام/79009/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول