اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان مطرح کرد

«اشتغال» مهم‌ترین عامل مهاجرت روستاییان در کاشان

معاون استاندار اصفهان از اشتغال به عنوان مهم‌ترین عامل مهاجرت روستاییان در این شهرستان خبر داد.

«اشتغال» مهم‌ترین عامل مهاجرت روستاییان در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی در دیدار با مسئولان ستادی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهار داشت: با وجود آنکه بعد از انقلاب در روستاها تا حدود زیادی مشکلات زندگی و سکونت برطرف شده و بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم است اما باز شاهد مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ‌تر هستیم که مهم‌ترین عامل آن اشتغال است.

وی با بیان اینکه در صورت ساماندهی زیرساخت‌های اصلی و فراهم کردن بستر اشتغال‌زایی می‌توان به پیشرفت و توسعه در روستاها و در نتیجه کاهش مهاجرت روستاییان امیدوار بود، خاطرنشان کرد: این بسترسازی مستلزم پیگیری و انجام مقدمات خاصی است که نیازسنجی و آموزش از مهمترین این فعالیت‌های مقدماتی به شمار می‌روند.

فرماندار کاشان با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان بهترین دستگاهی است که می‌تواند مأموریت نیازسنجی اشتغال در مناطق مختلف را انجام داده و آن را گسترش دهد عنوان کرد: با توجه به شرایط کاشان، این شهرستان می‌تواند به عنوان منطقه‌ای پایلوت سازمان فنی و حرفه‌ای را در انجام این وظیفه خود یاری کند.

جوادی با توجه به لزوم آموزش به روستاییان در بحث اشتغال، ابراز داشت: فعالیت‌های خوبی در روستاها انجام می‌پذیرد که به علت عدم آموزش کافی نمی‌تواند خروجی مطلوبی برای ساکنان روستاها به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد:‌ انتظار می‌رود شرایطی به وجود آید که روستایی تولیدکننده بتواند بازار فروش و عرضه را نیز پیدا کرده و آینده خوبی را برای خود ترسیم کند.

جوادی با اشاره به محوریت صنعت فرش دستباف و تولید عرقی‌جات و گلاب در کاشان، متذکر شد: اگر جهت‌گیری در بحث اشتغال به خصوص در مناطق روستایی به سمت این دو موضوع باشد می‌توان شاهد رونق بخشیدن حوزه اقتصاد و اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک بود.

معاون آموزشی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیز در این دیدار از کاشان به عنوان شهر پایلوت در نیازسنجی آموزش‌های روستایی نام برد و با تأکید بر نقش تعیین کننده دهیاران در این خصوص، گفت: دهیاران به نیازهای منطقه آگاهی و اشراف کامل دارند و با شناسایی ظرفیت‌های منطقه و نیز در نظر گرفتن بودجه تعیین شده می‌توانند راهکارهای مناسب برای مرتفع شدن این معضل را پیدا کنند.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول