اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار اصفهان:

روند مهاجرت جوانان از روستاها افزایش یافته است

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری اصفهان گفت: به دلیل تمرکز خدمات و امکانات در کلان‌شهر اصفهان، روند مهاجرت جوانان از روستاها و شهرهای کوچک به مرکز استان روندی افزایشی بوده که موجب سالمند شدن جمعیت روستاها و شهرهای کوچک شده است.

روند مهاجرت جوانان از روستاها افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: توجه ویژه به بحث نظام شهری در استان بسیار مهم است چراکه نظام شهری استان در واقع تجسم فضایی اقتصاد سیاسی و نحوه مدیریت سرزمین در کشور یا استان است و اگر مورد مطالعه قرار گیرد نحوه توزیع خدمات و امکانات و همچنین تعادل جمعیت‌ها مشخص می‌شود.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: قبل از سال 1300 این الگو به صورت سنتی و کهکشانی بود، اما بعد از این تاریخ و طی 92 سال اخیر به صورت الگوی زنجیره‌ای بوده است که الگوی نامناسبی است، چراکه نه تنها روابط منطقی شهرهای کوچک، میانی و بزرگ را به هم می‌ریزد، بلکه باعث ایجاد آشفتگی در نظام استانی و کشوری نیز می‌شود.

جمالی‌نژاد ادامه داد: برای این که توزیع عادلانه خدمات و امکانات و همچنین توزیع متوازن جمعیت را در شهرهای استان شاهد باشیم و باید در کمیسیون ها و کارگروه‌ها به نحوی عمل کنیم که طرح آمایش و اقتصادی مناسب و اشتغال پایدار را در همه روستاها و شهرهای استان داشته باشیم تا مهاجرتی به مرکز استان صورت نگیرد و یک فرایند برد ـ برد را در مرکز و شهرهای دیگر استان شاهد باشیم.

رییس گروه مشاوران شهرداری اصفهان با بیان اینکه در گذشته روابط شهری و روستایی در توسعه پایدار مطرح بود، تصریح کرد: در حال حاضر به جای روابط شهری و روستایی پیوند شهری و روستایی مطرح است و اینکه شرایط پایداری در منطقه ایجاد شود که هویت‌بخشی و هویت‌سازی و مشارکت شهروندان در روستا و شهر را در راستای توسعه داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای آنکه در کشور و استان توزیع عادلانه خدمات و امکانات را داشته باشیم لازم است که رشد شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها بیشتر از گذشته کنترل شود و این کار در اصفهان در حال انجام است به این صورت که از طریق تمرکززدایی، صنایع از کلان‌شهر اصفهان به سمت شهرهای کوچک و میانی تقویت شوند و به ویژه به طرح آمایش منطقه‌ای و ظرفیت‌های منطقه‌ای توجه بیشتر شود.

انتهای پیام/2301/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول