اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مطالعات اقتصادی شرکت مدیریت برق کشور:

برق تولیدی 15 نیروگاه کشور در بورس عرضه می‌شود

مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقای بازار برق شرکت مدیریت برق کشور گفت: در حال حاضر 15 نیروگاه با ظرفیت 10 هزار مگاوات می توانند 40 درصد برق تولیدی خود را در بورس عرضه کنند.

برق تولیدی 15 نیروگاه کشور در بورس عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا باقری ظهر امروز در همایش آشنایی با بازار برق، نقطه مرجع و بورس انرژی که در سالن شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی تکلیف شده تا حداقل دو سوم انرژی صنایع از بورس تأمین شود.

وی افزود: برای تحقق این مهم هر یک از واحدهای تولیدی که نیاز خود را از این بخش تأمین کند در درازمدت سودآوری قابل توجهی دارد.

مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقای بازار برق شرکت مدیریت برق کشور با بیان اینکه ساز و کار حضور بخش صنعت و معدن برای خرید انرژی از بازار بورس تعریف شده، بیان کرد: برای حضور صنایع در بورس انرژی هیچ ریسکی به مصرف‌کننده تحمیل نمی‌شود.

باقری عنوان کرد: بدون دیماند هزینه‌ها کمتر از عرضه در بازار ارائه می‌شود که قطع یقین برای صنایع نیز مقرون به صرفه‌تر است.

وی با اشاره به سهم سهامداران بورس انرژی کشور تصریح کرد: در حال حاضر 20 درصد سهامداران بورس انرژی را فعالان صنعت برق و نفت، 60 درصد را نهادهای بانکی و مالی و 20 درصد بقیه را اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهند.

مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقای بازار برق شرکت مدیریت برق کشور بیان کرد: در این طرح صنعتگران می‌توانند سفارش برق مورد نیاز خود را به صورت ماهانه پیش خرید کنند.

باقری افزود: با وجود اینکه ممکن است برخی از صنعتگران در دو ماه نخست با فشار مالی روبرو شوند اما در درازمدت مشکلات مالی و هزینه‌های آنها به نحو قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در صورت تأمین انرژی از نیروگاه‌های دیگر هزینه ترانزیت نیز با فروشنده است که این امر زمینه ایجاد کار رقابتی بین نیروگاه‌ها و شرکت‌های توزیع را فراهم می‌کند.

مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقای بازار برق شرکت مدیریت برق کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 نیروگاه با ظرفیت 10 هزار مگاوات می‌توانند 40 درصد برق تولیدی خود را در بورس عرضه کنند.

باقری یادآور شد: واحدهای صنعتی با خرید انرژی ارزان از بازار بورس می‌توانند ضمن کاهش هزینه‌های خود به افزایش تولید و سودآوری هم اقدام کنند.

این مسئول اظهار امیدواری کرد که با استقبال صنعتگران از بورس انرژی زمینه افزایش کیفی انرژی، شفافیت قیمت‌ها، ایجاد رقابتی سالم و تقویت ظرفیت نیروگاه‌ها برای صادرات برق فراهم شود.

انتهای پیام/77010/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول