اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه هنر شیراز تاکید کرد

برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان سنتی فرش و دانشجویان این رشته

رئیس دانشگاه هنر شیراز گفت: به دنبال برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان سنتی فرش با دانشجویان این رشته هستیم.

برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان سنتی فرش و دانشجویان این رشته

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه هنر شیراز، علیرضا عسکری در نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه هنر شیراز و مسئولان اتاق اصناف و اتحادیه فرش با اشاره به اهداف و سیاست‌های این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای غنی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه و اشاعه فرهنگ آموزش و پژوهش بین جوانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و توسعه آن در سطح بین‌المللی، این دانشگاه شکل گرفت.

رئیس دانشگاه هنر شیراز، ابراز داشت: یکی از رشته‌هایی که در این دانشگاه راه‌اندازی شده و از اهمیت بالایی در توسعه و معرفی هنر ایرانی اسلامی نیز برخوردار است، رشته فرش در سطح کارشناسی است.

عسکری ادامه داد: به دلیل این که استان فارس و شیراز از دیرباز در حوزه فرش صاحب سبک و صاحب‌نظر بوده است، ما این رشته را راه‌اندازی کرده‌ایم و به دنبال برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان سنتی فرش با دانشجویان این رشته هستیم.

رئیس دانشگاه هنر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که فرش نزد ایرانیان یکی از جلوه‌های منحصر به فرد به شمار می‌رود گفت: امروزه با وجود بازار رقابت شدید، مشغله‌های دنیای جدید و دغدغه‌های جهان صنعتی، چه در ایران و چه در خارج از ایران، نام ایران با نام فرش گره خورده است.

این مسئول ادامه داد: از طرف دیگر خانه‌ یک ایرانی بدون فرش، خانه‌ای بی‌روح و خالی جلوه می‌کند و این‌ها نمونه‌هایی کم‌نظیر در زمینه پیوند یک قوم با هنر ملی خود است.

عسکری ادامه داد: ایرانیان از جمله نخستین اقوامی هستند که بافت فرش را شروع کرده‌اند و در واقع تبحر منحصر به فرد ایرانیان امروز، در امر فرش‌بافی دستاورد بیش از 2 هزار و 500 سال تلاش و تجربه در این زمینه است.

وی هم‌چنین با بیان این که در هنر هر چیزی باید در خدمت کشور باشد تصریح کرد: ما باید به طور مستقل وارد فضای کسب و کار شویم.

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعاملی که بین اتاق اصناف و اتحادیه فرش شیراز برقرار می‌شود بتوانیم در زنده نگه داشتن این هنر اصیل و بومی گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/ 2448/ک/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول