اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور علمیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران عنوان کرد

بورس انرژی مسیری برای راه‌یابی به بازار جهانی تجارت انرژی

مدیر امور علمیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران گفت: با استفاده از بورس انرژی و خرید از بازار برق می‌توانیم به بازارهای جهانی تجارت انرژی راه پیدا کنیم.

بورس انرژی مسیری برای راه‌یابی به بازار جهانی تجارت انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حبیب قراگوزلو ظهر امروز در همایش آشنایی با بازار برق، نقطه مرجع و بورس انرژی که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و واگذاری امور به بخش خصوصی بستر خوبی برای ایجاد رقابت در تولید، توزیع و سودآوری در بخش انرژی فراهم شده است.

وی افزود: در این راستا از صنایع تولیدی و صنعتی کشور انتظار می‌رود از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

مدیر امور علمیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران عنوان کرد: حضور صنعتگران در بورس انرژی و خرید از این بازار هیچگونه ریسکی برای آنان ندارد بلکه حداقل قیمت‌ها در این بازار نیز مانند شرایط فعلی است.

قراگوزلو تصریح کرد: بنابر این صنعتگران می‌توانند برای شروع کار با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق حداقل 10 درصد از نیازهای واحد تولیدی خود به انرژی را از بورس انرژی و با قیمت کمتری نسبت به بازار دریافت کنند.

وی بیان کرد: برای برطرف کردن دیگر نیازهای خود در زمینه انرژی نیز می‌توانند برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشند تا از این طریق در درازمدت در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

مدیر امور علمیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران خاطرنشان کرد: با استفاده از این طرح می‌توانیم به بازار جهانی تجارت انرژی ورود پیدا کرده و ضمن تأمین نیازهای خود با قیمت کمتر، نسبت به صادرات آن اقدامات مؤثری انجام دهیم.

قراگوزلو با اشاره به اینکه این اقدام موجب افزایش ظرفیت تولید نیز می‌شود، بیان کرد: فضای ایجاد شده برای کسب سود در تولید انرژی برق می‌تواند زمینه رقابتی شدن بازار و کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان را به نحو مطلوبی فراهم کند.

این مسئول با اشاره به مزیت های بورس انرژی ابراز کرد: بورس انرژی تجربه بسیار خوبی است که می‌‌تواند ضمن تأمین پایدار انرژی به تعادل بازار عرضه، تقاضا و واقعی شدن قیمت‌ها کمک کند.

مدیر امور علمیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران ادامه داد: از سوی دیگر با استفاده از این طرح اگر قطع برق صورت گیرد می‌توان خسارت دریافت کرد.

قراگوزلو عنوان کرد: بورس انرژی در مرحله نخست برای صنایعی که تا پنج مگاوات ساعت برق مصرف می‌کنند، اجرا می‌شود و به این ترتیب تا شش ماه آینده نوع توزیع و کیفیت انرژی تغییری نمی‌کند.

این مسئول تصریح کرد: در مرحله بعدی با خرده‌فروشی انرژی می‌توان بخشی از توزیع انرژی برق در محدوده‌های متمرکز شهری را با عقد قرارداد با شرکت‌های خصوصی انجام داد که این کار نیز عملیاتی می‌شود.

مدیر امور علمیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران یادآور شد: شفافیت قیمت، کشف قیمت‌های واقعی، ایجاد فضای رقابتی از دیگر مزایای راه‌اندازی بورس انرژی به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ این همایش با حضور حبیب قراگوزلو مدیر امور عملیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران، حمیدرضا باقری مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقای بازار برق، یوسف جبارزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، کارشناسان و مدیران شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع استان‌های گیلان، زنجان، کارشناسان واحدهای صنعتی استان در سالن شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/77010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول