اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان مند دشتی مطرح کرد

کاهش هزینه تولیدکنندگان با برق‌دار شدن سایت‌های پرورش میگو

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان مند دشتی گفت: برق‌دار شدن سایت‌های پرورش میگو تولید این آبزی را افزایش و هزینه تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد.

کاهش هزینه تولیدکنندگان با برق‌دار شدن سایت‌های پرورش میگو

علی حاجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: چنانچه دولت یارانه‌ای که به پرورش‌دهندگان میگو می‌پردازد صرف برق‌رسانی به سایت‌های میگو در مند دشتی کند برای همیشه این یارانه به خزانه دولت برمی‌گردد و نیازی نیست هر ساله هزینه شود.

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان مند دشتی افزود: برق‌دار شدن سایت‌های پرورش میگو تولید این آبزی را افزایش و هزینه تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: از استاندار جدید بوشهر که برخاسته از مناطق محروم استان بوشهر است انتظار داریم تا تولیدکنندگان پرورش میگو را که بیش از 400 نفر هستند دریابند و ما را فراموش نکنند.

حاجبی خاطرنشان کرد: سایت مند دشتی دارای 900 هکتار وسعت است و حدود 41 مزرعه 20 هکتاری به صورت گروهی، تعاونی و شرکت‌های تعاونی خاص به افراد از سال 79 واگذار شده و سال 1380 به بهره‌برداری رسیده‎اند و تاکنون مشغول به تولید هستند.

وی گفت: به‌دلیل مشکل آبرسانی به مزارع امسال در 34 مزرعه تولید انجام گرفت و انتظار ما از مسئولان این است که پرورش‌دهندگان را دریابند تا بتوانیم تمام مزارع را وارد چرخه تولید کنیم.

حاجبی با بیان اینکه سایت‌ پرورش دهند میگو در اشتغالزایی نقش بسزایی داشته است، افزود: این سایت پتانسیل تولید بیش از 2 هزار تن میگو دارد که می‌تواند نقش بسیار مهمی در اقتصاد داشته باشد.

وی با بیان اینکه این صنعت اشتغالزایی چشمگیری از خود به جایی گذاشته است، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 400 نفر در سایت مند دشتی مشغول به کار هستند و در زمان برداشت به 600 نفر افزایش می‌یابد علاوه بر آن گروه‌هایی برای برداشت در کنار این‌ها مشغول به کار می‌شوند و در زمان عمل‌آوری‌ نیز افرادی زیادی مشغول به‌کار می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان مند دشتی خاطرنشان کرد: پرورش‌دهندگان آبزی در استان بوشهر و شهرستان دشتی در صادرات غیرنفتی کمک شایانی کرده و موجب ارزآوری به کشور شده است.

وی افزود: اینجا نقطه صفر مرزی است و شاید در گذشته تخلفاتی در قاچاق صورت می‌گرفت و به‌دلیل ایجاد این سایت‎ها امروز محصولی را تولید می‌کند که بعد از نفت می‌توان به طلای قرمز یا سفید نام برد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول