اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد

ضرورت ترویج فرهنگ پژوهش میان دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: برای دستیابی به رشد علمی لازم است که فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان دانش‌آموزان به درستی ترویج یابد.

ضرورت ترویج فرهنگ پژوهش میان دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شانزدهمین دوره معرفی و تجلیل از پژوهشگران و طرح‌های پژوهشی برتر اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در این مراسم خسرو ساکی طی سخنانی اظهار کرد: پس از فراخوانی که برای این جشنواره انجام شد، در مجموع بیش از 2 هزار طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که از این میان یک‌هزار و 771 طرح تأیید و توسط کمیته‌های مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: از مجموع طرح‌های ارائه‌شده در نهایت 416 طرح انتخاب شدند که 20 طرح نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

به گفته ساکی، از میان طرح‌های ارائه‌شده از سوی معلمان البرزی یک طرح در مرحله کشوری حائز رتبه نخست شده است.

وی با اشاره به ضرورت انجام تحقیق و پژوهش‌های علمی پیش از اجرای طرح‌ها گفت: باید جایگاه تحقیق و پژوهش در فعالیت‌های علمی به درستی درک شود و در دنیایی که با عنوان عصر پژوهش شناخته می‌شود نباید هیچ طرحی بدون کار کارشناسی و پژوهش علمی به مرحله اجرا برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: باید فرهنگ پژوهش‌ از سنین پایه به دانش‌آموزان آموزش داده شود و در این حوزه معلمان وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند.

ساکی ادامه داد: آموزش و پرورش استان البرز برنامه‌های ویژه‌ای در جهت ترویج فرهنگ پژوهش و همچنین ارتقای بینش مطالعاتی و پژوهشی در میان دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان استان در دست اجرا دارد.

لازم به توضیح است، در شانزدهمین دوره معرفی و تجلیل از پژوهشگران و طرح‌های پژوهشی برتر اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز فرشته فهمیده به عنوان مدیر منتخب استانی معرفی و تجلیل شد.

همچنین در این مراسم فروهر کاووسی به عنوان معاون و فرشته فهمیده نیز به عنوان معاون پژوهشی منتخب استان معرفی و از فعالیت‌های‌ آنها قدردانی شد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول