اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه اربعین حسینی

سفر کاروان پیاده کربلای معلی از بافق آغاز شد

مدیر کاروان پیاده عتبات عالیات بافق از آغاز سفر کاروان پیاده این شهرستان به کربلای معلی در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

سفر کاروان پیاده کربلای معلی از بافق آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید علی طباطبایی، ظهر امروز در حاشیه مراسم بدرقه کاروانیان پیاده کربلا اظهار داشت: این کاروان 45 نفری مسافت 80 کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلی را به مدت چهار روز پیاده طی خواهند کرد.

مدیر کاروان پیاده کربلا بیان کرد: از این تعداد زائر، 40 نفر بافقی چهار نفر یزدی و یک نفر بهابادی در قالب کاروان پیاده عازم زیارت عتبات عالیات هستند.

وی جوان‌ترین عضو این کاروان را سید امین‌رضا طباطبایی 16 ساله و مسن‌ترین آنها را حسین ابراهیمی 60 ساله عنوان کرد.

مدیر کاروان پیاده کربلا یادآور شد: این کاروان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم اربعین حسینی را در کربلا برگزار می‌کند و پس از آن به بافق باز می‌گردد.

طباطبایی که 20 مرتبه متوالی به عنوان مدیر کاروان پیاده 120 نفری امام رضا (ع)  مسیر 1018 کیلومتری بافق - مشهد را طی کرده است ادامه داد: زائران عتبات عالیات که عضو این کاروان پیاده هستند، ابتدا با اتوبوس به نجف می‌روند و از آن جا با پای پیاده، خود را به کربلای معلی می‌رسانند.

مدیر موسسه بیت‌الرضا (ع) بافق همچنین یادآور شد: برای نخستین‌بار است که عزیمت این کاروان پیاده از بافق به کربلای معلی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این کاروان که همگی مشکی پوش عزای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند در طول این سفر معنوی، برنامه‌هایی از قبیل مداحی، سینه زنی، روضه خوانی، سخنرانی و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اعتقادی اجرا خواهند کرد.

طباطبایی بیان کرد: از آنجایی که این کاروان پیاده، مسیر جاده اصلی نجف تا کربلا را می‌پیماید و در بین راه، زیارتگاه و مکان مذهبی وجود ندارد بنابراین؛ کاروان بدون توقف به راه خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/2464/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول