اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس:

کمیته‌ای برای اتخاذ راه‌های جبران کاهش بودجه کردستان تشکیل می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری کمیته‌ای خاص استان تشکیل می‌شود تا راه‌هایی برای جبران کاهش بودجه استان اتخاذ شود.

کمیته‌ای برای اتخاذ راه‌های جبران کاهش بودجه کردستان تشکیل می‌شود

سیداحسن علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به روند اجرای قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه تاکنون قوانین برنامه های توسعه در کشور ما محقق نشده است.

وی تصریح کرد: بخشی از قانون برنامه اول توسعه که اجرایی نشد، وارد برنامه دوم شد و این روال تاکنون که 2 سال و 9 ماه از آغاز برنامه پنجم می‌گذرد هم ادامه پیدا کرده است.

علوی کافی نبودن اعتبارات را از دلایل اجرایی نشدن قوانین برنامه‌های توسعه در کشور خواند و بیان داشت: در سندهای راهبردی کشور که قانون برنامه هم یکی از آنهاست، هیچ وقت هماهنگی مناسبی بین منابع و سرمایه لازم و وضعیت قوانین تدوین شده با واقعیت های موجود صورت نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه امسال اشاره کرد و افزود: ارائه لایحه بودجه 93 در موعد مقرر به مجلس از حسن های دولت یازدهم به شمار می آید.

علوی خاطرنشان کرد: بدون شک لایحه بودجه‌ای که فاقد ضابطه و بدون در نظر گرفتن واقعیات جامعه تدوین شده باشد تحقق پیدا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از 784 هزار میلیارد تومان بودجه جاری سال 93، میزان بودجه عمومی کشور 195 هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید 37 هزار و 700 میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی تخصیص داده شود.

علوی اظهارداشت: از میزان اعتبار پروژه‌های عمرانی تاکنون 6 هزار میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و تاپایان سال شاید این رقم به 11 میلیارد تومان برسد لذا زاویه بین واقعیت و پیش‌بینی‌ها بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور سالی 1000 کیلومتر راه آهن در کشور باید ساخته شود، تصریح کرد: متاسفانه سالی 100 کیلومتر هم ساخته نشده و این نشان از انحراف در پیش‌بینی‌ها با واقعیت موجود است.

وی خاطرنشان کرد: مکان‌یابی و امکان‌سنجی در احداث و اجرای تعدادی از برنامه‌ها و پروژ‌ه‌ها غلط است و بیشتر بخشی‌نگری می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه بیمارستانی بدون مکان‌سنجی مناسب و تحقیق و پژوهش ساخته می‌شود فقط به این دلیل که عنوان شود این بیمارستان توسط فلان شخص یا اداره و سازمان احداث شده است.

علوی تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته اگر پروژه‌ای را شش ماهه به اجرا در می‌آورند دو سال یا بیشتر بر روی آن فکر می‌کنند در صورتی که این روند در کشور ما معکوس است.

وی اظهار داشت: به دلیل عدم تطبیق برنامه‌ها با واقعیت موجود اکثر برنامه‌ها به طور کامل در کشور ما به اجرا در نمی‌آید.

وی به استعفا و اعتراض نمادین نمایندگان استان به لایحه بودجه 93 اشاره کرد و بیان داشت: جنگ تحمیلی منجر به ضعیف شدن استان از لحاظ پیشرفت و توسعه نسبت به سایر استان‌های کشور شد و اگر میزان بودجه اختصاصی به استان هم کم شود وضعیت استان بدتر می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: قرار شده با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری کمیته‌ای خاص استان کردستان تشکیل شود تا راه‌هایی برای جبران کاهش بودجه استان اتخاذ شود.

انتهای پیام/79003/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول