اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

خزان و بهار انتصابات در استانداری گلستان

خزان و بهار انتصابات در گلستان از چندی قبل آغاز شده این در حالی است که رفت‎ و آمدهای مدیریتی در هر دوره پس از روی کار آمدن رئیس دولت جدید حداقل در کشور ما امری طبیعی و عادی محسوب می‎شود.

خزان و بهار انتصابات در استانداری گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هر چند برخی اعتقاد دارند که رسانه‎ها به موضوع انتصاب‎ها و برکناری‎ها در دولت کنونی زیاد پرداخته‎اند، اما بی‎شک دامنه این حساسیت در رسانه‎ها بیشتر اطلاع‎رسانی است تا سهم‎خواهی.

در استان گلستان نیز همچون دیگر نقاط کشور تغییراتی انجام گرفته، تقریباً لایه مدیریتی ارشد استان در حال تکمیل است اما هنوز تکلیف معاون پیشتیبانی و منابع انسانی استاندار مشخص نیست و گزینه استانداری گلستان نیز در وزارت کشور مورد تایید قرار نگرفته است.

اما با این وجود می‎توان گفت، چرخه معاونین استاندار گلستان در حوزه‎های سیاسی و امنیتی، امور عمرانی و برنامه‎ریزی تکمیل شده و اهم معاونین استاندار شروع به کار کرده‎اند.

این روزها صحبت از تغییرات بسیار است، رفت‎و‎آمدها و ترافیک ملاقات‎ها با مقامات افزایش یافته، تغییراتی انجام گرفته و لابی‎گری به بالاترین حد خود رسیده است که البته با توجه به تجربه ادوار گذشته در چنین اوقاتی این موضوع مسئله‎ای طبیعی است.

این واقعیت است که در دولت‌های پیشین نیز بسیاری از مدیران قبل برکنار شده و عده‎ای دیگر که همسو با سیاست‎های دولت وقت بوده‎اند به جای آنان سکان مدیریت را به دست گرفته‎اند و مدیران پیشین نیز با قبول این وضعیت به عنوان یک کارشناس به فعالیت مشغول شده یا به محل کار سابق خود بازگشته‎اند.

شاید یکی از جلوه‎های اخلاق در دوره فعلی، برگزاری آیین تودیع و معارفه استاندار پیشین گلستان بود، چنانچه به دلایل سفر معنوی حج استاندار پیشین و بنا به درخواست وی، مراسم معارفه هفتمین استاندار گلستان برگزار شد اما «حسن صادقلو»، استاندار جدید گلستان به این مراسم بسنده نکرد و در اقدامی ارزشمند و اخلاقی پس از سفر جواد قناعت استاندار پیشین از وی خواست تا در مراسم تودیعی که برایش مهیا کرده بود، شرکت کند.

بد بدرقه نباشیم

مراسم آبرومندی برگزار شد، چنانچه برخی از نیروها و مدیران استاندار پیشین این اقدام را بسیار اخلاقی و کم‎نظیر ارزیابی کردند و البته در مورد معاون عمرانی استاندار نیز چنین برنامه‎ای تداوم یافت.

حال با توجه به تغییرات چند روز اخیر از این به بعد در گلستان شاهد خزان مدیریتی مدیران پیشین و بهار انتصاب مدیران، فرمانداران و دیگر تغییرات مدیریتی در سطح استان خواهیم بود، حکایتی که از گذشته بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.

نگاه تغییرات به سمت بیرون است

با تورق به اوایل حضور استاندار هفتم گلستان، وی که بر استفاده از نیروهای مجموعه استانداری و دیگر ظرفیت‎های استانی تاکید کرده بود اما تاکنون سمت اکثر تغییرات وی به جای نیروهای استانداری به سمت دوستانی خارج از مجموعه به ویژه شرق استان و دوستان سفارشی است.

معاون سیاسی استاندار گلستان هم که بر استفاده از نیروهای مجموعه استانداری و نیروهایی که طی این مدت به هر دلایلی با نامهربانی مواجه شده‎اند تاکید کرده است، باتوجه به رفت و آمدهایی که این روزها در دفتر وی انجام می‎گیرد، انگار نگاه تغییرات در حوزه وی نیز بیشتر به سمت گزینه‎هایی خارج از مجموعه است.

نیروهایی که برخی به ادعای خود در سه یا چهار پست مدیرکلی استانداری پیشنهاد دارند و نمی‎دانند که کدام پست مدیریتی را انتخاب کنند.

تکلیف 70 لیست مدیریتی چه می‎شود؟

حال در اینجا سوالی که مطرح می‎شود این است که پس تکلیف 70 لیستی که به استاندار گلستان داده شد چه می‎شود؟ 

خوشبینانه‎ترین حالت ممکن آن است که بگوییم این لیست‎ها در جای خاصی بایگانی شده‎اند و از اسامی طرح شده در آن به خوبی مراقبت می‎شود.

طبیعی است که نمی‎توان از همه افراد لیست ارائه شده استفاده کرد، اما صادقلو باید بپذیرد که این نوع سهیم کردن افراد یا گروه‎ها در قدرت امر درستی نبوده و تنها به ایجاد توقعات به جا یا بی‎جا دامن زده است.

با پذیرش حق طبیعی استاندار برای انتخاب مدیرانش، اینکه شما این میزان لیست را با پیشنهاد خودت به هم‎کیشان سیاسی یا از افراد همفکر دریافت کنی و سپس بدون توجه به این لیست، افرادی دیگر را انتخاب کنی، از نظر اخلاقی و عرفی کار پسندیده‎ای نیست. 

جدا از این لیست‎ها، تکلیف کارشناسان و مدیرانی که در مجموعه استانداری به دلایل نادرست و ناعادلانه‎ای مورد کم‎توجهی و نامهربانی قرار گرفته‎اند و در همین مجموعه استانداری حضور دارند چه می‎شود.

پاسخ این سوال و سوال‌های دیگر شاید تا چند روز دیگر با انتصابات دیگر دریافت شود و نتیجه این همه فعل و انفعالات سیاسی و لابی‎گری‎های موجود به زودی هویدا شود، امید که هر چه پیش آید برای استان محروم و توسعه نیافته گلستان پیامد مناسبی داشته باشد.

آخرین وضعیت تغییرات بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم در گلستان

لازم به ذکر است از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یازدهم و فعالیت حسن صادقلو به عنوان استاندار گلستان 18 تغییر مدیریتی در سطح استان شامل چهار مدیرکل استانی و 14 ابلاغ مسئولیت در سطح مجموعه استانداری گلستان صورت گرفته است.

تغییر مدیران اطلاعات استان، تغییر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، انتصاب سیدرمضان حسینی به عنوان مدیرکل حوزه استاندار، علی مرگدری به سمت سرپرست معاونت برنامه‎ریزی استانداری گلستان، سید علیرضا میری به سمت مشاور استاندار در امور عمرانی و محمدتقی بسطامی به سمت رابط استاندار در امور جوانان، رضا مروتی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از این جمله بوده است.

همچنین انتصاب علی‎اصغر طهماسبی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان، سید ناصر باقری‎رامیانی به عنوان سرپرست اداره‌کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان، حمیدرضا قالیباف به عنوان مشاور استاندار گلستان و اداره امور دفتر استانداری گلستان در تهران، سید ابراهیم درازگیسو به عنوان مشاور استاندار گلستان، حجت‎الاسلام محمدمهدی ساورچمنی به عنوان سرپرست جدید هسته گزینش استانداری گلستان، قدرت‎الله عابدی به عنوان دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان، یوسف بسنجیده به عنوان سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و محمدحسن منتظری به سمت مشاور استاندار و سرپرست اداره کل حراست استانداری گلستان از جمله این انتصابات طی چند روز گذشته در سطح استان بوده است.

انتهای پیام/83002/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول