اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست راه‌اندازی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج مطرح شد

آمادگی تأمین «فروکتوز» مصرفی کشور با راه‌اندازی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مزیت‌های راه‌اندازی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج با ظرفیت‌های سه‌گانه آن، این است که فروکتوز مورد نیاز کارخانه‌های نوشابه‌سازی کشور از این پس در این واحد تولید می‌شود.

آمادگی تأمین «فروکتوز» مصرفی کشور با راه‌اندازی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شامگاه یکشنبه نشست ویژه مسئولان استانی و مسئولان سازمان اقتصادی کوثر برای راه‌اندازی مجدد کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج برگزار شد.

در این نشست هر یک از اعضا به تبیین دیدگاه‌های خود در خصوص راه‌اندازی این واحد تولیدی در استان پرداختند.

در این نشست دو ساعته استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک راه‌حل میانه برای راه‌اندازی این واحد تولیدی نیاز است، اضافه کرد: باید به گونه‌ای اقدام کنیم تا هیچ‌ یک از سه کارخانه تولیدی ما آسیبی نبینند.

سید موسی خادمی ابراز داشت: در این خصوص لازم است چند موضوع به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرند که قبل از هر چیز مشکل بیمه بیکاری کارگران این واحد تولیدی را برطرف کنیم.

این مسئول ادامه داد: در مرحله بعد باید خود را ملزم به تأمین سهمیه هزار و 800 تنی گندم این کارخانه کنیم و همچنین تسهیل در واردات گندم آزاد مصرفی مورد نیاز این کارخانه شود.

خادمی یکی دیگر از تعهدات استانی برای راه‌اندازی این کارخانه را ایجاد تمهید لازم برای استفاده این واحد تولیدی از صندوق توسعه ملی دانست و گفت: با این حمایتی که از کارخانه تولید آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج می‌شود توقع این است که ظرف 10 روز آینده راه‌اندازی آن را شاهد باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت‌های خالی و استفاده نشده این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: اگر هر سه ظرفیت این کارخانه فعال شود زنجیره تولید در آن فعال خواهد شد و نیاز ما به برخی مواد مصرفی وارداتی از جمله فروکتوز برطرف می‌شود.

وی فروکتوز را یکی از مواد مهم مصرفی در کارخانه‌های نوشابه‌ سازی ذکر کرد و اذعان داشت: این ماده هم اکنون با دردسر فراوان از خارج وارد می‌شود که در صورت تولید آن در واحد آرد و نشاسته یاسوج، علاوه بر تأمین نیاز کارخانه بهنوش گچساران، ماده اولیه بسیاری از کارخانه‌های کشور نیز تأمین می‌شود.

انتهای پیام/2571/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول