اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

ولایت‌مداری درس بزرگ دانشگاه عاشورا است

امام جمعه کاشان از ولایت‌مداری به عنوان درس بزرگ دانشگاه عاشورا نام برد و گفت: فاصله نگرفتن شیعه از مرکزیت اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ یکی از مهم‌ترین نشانه‌های ولایت‌مداری است.

ولایت‌مداری درس بزرگ دانشگاه عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی امشب در جمع اعضای شورای عالی مداحان شهرستان کاشان اظهار داشت: مداحان باید قدر جایگاهی که خداوند به آنان داده را دانسته و این هنر را داشته باشند تا از این جایگاه الهی به عنوان حلقه وصل بین مردم به ویژه جوانان و اهل بیت(ع) استفاده کنند.

وی افزود: مداحان باید ضمن بیان حدود الهی برای مردم در لابلای اشعار خود از فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز استفاده کنند و مواظب باشند در روضه امام حسین(ع) که مستحب است با آزار و اذیت همسایگان مرتکب گناه نشوند.

امام جمعه کاشان با تأکید بر اخلاص در کار وعاظ و مداحان گفت: اگر اخلاص در کار باشد شعر مداحان و ذکر وعاظ بر دل می‌نشیند بنابراین برای رسیدن به اخلاص نیاز به داشتن معرفت است.

نمازی، یکی از حقایق ناشناخته را اخلاص ذکر و عنوان کرد: در مسیر رسیدن به جاذبه‌های دنیا، اسم و شهرت، نام و نان و مقام و محبوبیت جایی برای اخلاص باقی نمی‌ماند.

امام جمعه کاشان در ادامه با بیان اینکه در فرهنگ اهل بیت(ع) برای عزاداری امام حسین(ع) سرمایه‌گذاری شده است افزود: عزاداری‌های امام حسین(ع) ریشه در توحید دارد و عملی خدایی محسوب می‌شود.

وی بر مستندگویی و پرهیز از روضه‌های احساسی توسط مداحان تأکید کرد و یادآور شد: برای درآوردن اشک عزاداران نباید مصیبت غیرمستند و یا مصیبت مکشوف خوانده شود.

عضو خبرگان رهبری، از ولایت‌مداری به عنوان یکی از دروس دانشگاه عاشورا نام برد و ابراز داشت: فاصله نگرفتن شیعه از مرکزیت اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ یکی از مهمترین نشانه‌های ولایت‌مداری است.

نمازی در ادامه نقش مداحان در آگاهی دادن به جامعه را حائز اهمیت خواند و گفت: مداحان باید از فرصت عاشورا، بصیرت امام حسین(ع) و یارانش برای آگاهی دادن به جامعه به ویژه به قشر جوان که بیشتر از همه در معرض خطر و تهدید است استفاده کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کربلا و عاشورا یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک مکتب و یک دانشگاه توحیدی است که معرفت‌شناسی یکی از دروس این دانشگاه است.

نمازی در ادامه با اشاره به فراگیر شدن عزاداری‌های امام حسین(ع) در همه دنیا یادآور شد: در این که دنیا در آینده به تسخیر امام حسین(ع) درخواهد آمد شک و تردیدی نداشته باشید و بدانید که دشمن هم هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

وی افزود: حضور بی‌سابقه کاروان‌های پیاده‌روی از اقصی نقاط جهان به سوی کربلا در آستانه اربعین حسینی، چشم دشمنان اسلام را کور کرده است و آنها توان دیدن این همه عظمت را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، حضور اروپایی‌ها در کاروان‌های پیاده‌روی به سوی کربلا را بیانگر اراده آسمانی دانست و آن را نشانه جاودانه بودن نور عاشورا قلمداد کرد.

وی، واقعه کربلا را مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) دانست و متذکر شد: جامعه حسینی و توحیدی که همان جامعه مهدوی است باید خود را آماده ظهور امام زمان(عج)، عصر رهبری و امامت منجی بشریت کند.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول