اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مداحی که در آن فرهنگ عاشورا نباشد، کارآیی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان مازندرن گفت: مداحی در حال آسیب است و مداحی و مدحی که در آن فرهنگ عاشورا و حسینی نباشد به کار نمی‌آید.

مداحی که در آن فرهنگ عاشورا نباشد، کارآیی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی بعد از ظهر امروز در جلسه شئونات مذهبی استان مازندران با اشاره به برگزاری پرشور عزاداری سالار شهیدان در جهان اظهار داشت: عزاداری سالار شهیدان رسانه‌ عمومی برای ترویج فرهنگ تشییع است و مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) جهانی شد.

وی تصریح کرد: برگزاری عزاداری برای سالار شهیدان جوششی است که در تمام جوامع در حال گسترش است و تاکنون هیچ چیزی نتوانسته مانع اثرگذاری این رسانه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با اشاره به ترویج برخی ناهنجاری‌ها در بین عزادارن بیان داشت: وجود ناهنجاری‌ها قابل انکار نیست ولی باید تلاش کرد آنها را به تدریج رفع کرد.

وی در ادامه خواستار ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی در بین عزاداران حسینی شد و گفت: زمینه ورود مباحث انقلاب اسلامی در عزاداری‌ها باید فراهم شود و رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ نیز در بین عزاداران حسینی تبیین شود.

طبرسی در ادامه خواستار ساماندهی تکایا و هیئت‌های مذهبی مازندران شد و گفت: هیئت‌های زیادی در  مازندران فعالیت می‌کنند، زمینه‌ای ایجاد شود تا هیئت‌ها به صورت متمرکز عزاداری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: حضور روحانی در هیئت‌های عزاداری یک ضرورت است، هیئت که روحانی ندارد حسین(ع) را نمی‌شناسد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره به نقشه‌های دشمن برای به چالش کشیدن عزاداری‌ برای امام حسین(ع) گفت: دشمن متوجه شده که به طور مستقیم توان مقابله با رسانه‌ای که امام حسین(ع) دارد نمی‌شود با تحریف عزاداری سعی دارد این فرهنگ ناب اسلام را از طریق برخی شعرها و برخی افراد به چالش بکشاند.

وی اضافه کرد: برخی‌ها در حال سوء استفاده از عزاداری‌ها هستند و می‌خواهند عزاداری برای سالار شهیدان را منحرف کنند.

طبرسی در ادامه خواستار ساماندهی مداحان در مازندران شد و گفت: مداحی در حال آسیب است و مداحی و مدحی که در آن فرهنگ عاشورا و حسینی نباشد به کار نمی‌آید.

انتهای پیام/86004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول