اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خواستار شد

لزوم فرهنگ‌سازی مناسب در بحث اهدای عضو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در بحث اهدای عضو باید فرهنگ‌سازی مناسبی در جامعه انجام شود.

لزوم فرهنگ‌سازی مناسب در بحث اهدای عضو

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری امشب در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی این استان به شکل‌گیری شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اشاره کرد و اظهار داشت: آیین‌نامه اجرای این برنامه به استان زنجان نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی جزو اصلی‌ترین بخش این شورا است، تصریح کرد: این کارگروه به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی با 14 عضو اصلی در حال فعالیت است.

این مسئول به افتتاح کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان اشاره کرد و افزود: این کلینیک در تاریخ 16 آذر ماه امسال به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

سروری به افتتاح بخش ICU سوختگی بیمارستان آیت‌الله موسوی با هفت تخت اشاره کرد و گفت: توسعه بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر از برنامه‌های برگزار شده در ماه‌ گذشته است.

وی اذعان داشت: تجمیع بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی و بیمارستان ولیعصر در فضای 400 متر مربع و در محیطی بسیار استاندارد برای امکان آموزش دانشجویان با امکاناتی همچون اتاق ایزوله، گروه‌های علمی، اتاق پزشک و سایر خدمات راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در همه شهرستان‌های استان واحد دیالیز با متخصص داخلی برای ارائه خدمات وجود دارد، اظهار داشت: 106 میلیون تومان هیئت امنای بیمارستان ولیعصر، 25 میلیون تومان بنیاد انجمن حمایت از بیماران دیالیز برای دستگاه‌ها و 165 میلیون توسط بنیاد امور بیماران خاص برای ایجاد این ظرفیت هزینه شده است.

این مسئول به افتتاح فاز دوم اورژانس سرپایی بیمارستان ولیعصر زنجان اشاره کرد و بیان داشت: سالانه 500 هزار نفر از مردم استان زنجان به اورژانس مراجعه می‌کنند و این تعداد تقریباً برابر نصف جمعیت استان زنجان است.

سروری با اشاره به اینکه اورژانس به عنوان درب ورودی سلامت باید دارای فضای کاربردی مناسب باشد، تصریح کرد: باید تلاش شود این فضا در اورژانس افزایش یابد.

وی به راه‌اندازی ایستگاه اطلاعات سلامت در سبزه میدان شهرستان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: این ایستگاه از ظرفیت خوبی در بخش سلامت برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: هم‌استانی‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات و نیازمندی‌های لازم درباره سلامت به این ایستگاه مراجعه کنند.

این مسئول به راه‌اندازی مرکز اهدای عضو در استان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: تاکنون 57 مورد مرگ مغزی در استان گزرش شده است.

سروری با بیان اینکه با رضایت اولیای متوفی اعضای بدن این افراد اهدا شده است، اظهار داشت: فرهنگ مناسب اهدای عضو در استان زنجان وجود ندارد و در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی است.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول