اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد

برپایی فن بازار جمهوری اسلامی ایران در تهران

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری سومین فن بازار جمهوری اسلامی با دبیری این استان در تهران خبر داد.

برپایی فن بازار جمهوری اسلامی ایران در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید متقی‌طلب عصر امروز در جمع پژوهشگران در حاشیه برپایی نمایشگاه فن بازار جمهوری اسلامی ایران در تهران اظهار داشت: سومین فن بازار جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌های علمی و فناوری کشور در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

وی افزود: امسال برگزاری سومین فن بازار جمهوری اسلامی ایران از جمله رویدادهای مهم ملی در هفته پژوهش است.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری گیلان، سومین فن بازار جمهوری اسلامی ایران از 23 آذر به مدت چهار روز در سالن 14 و 15 واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور مقام‌های بلندپایه کشور افتتاح شد.

وی پارک علم و فناوری گیلان را دبیر نمایشگاه مذکور خواند و گفت: معرفی مشاوران و بازاریابان فناوری به منظور بهره‌گیری مطلوب علاقه‌‌‌مندان از جمله امور پیش‌بینی شده در نمایشگاه است.

متقی‌طلب به ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای توسط اشخاص متخصص در ستاد اجرایی فن بازار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: متخصصان ارزش‌گذاری و تجاری‌سازی فناوری و نیز بازاریابان فناوری در ایام برگزاری در فن بازار مستقر هستند.

دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: گروه مشاوران در حوزه‌های مختلف نانوتکنولوژی، زیست فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مکانیک و مواد، کشاورزی و شیمی تشکیل شده است.

وی به آموزش و ساماندهی تعدادی بازاریاب و بازارساز فناوری با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری چند کارگاه آموزشی در حوزه ارزیابی و ارزش‌گذاری فناوری در طول نمایشگاه نیز پیش‌بینی شده است.

متقی‌طلب، دعوت از موسسات فعال و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را از دیگر اقدام‌های ستاد اجرایی فن بازار جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.

وی افزود: معرفی دستاوردهای فناوری در حوزه‌های مختلف به منظور بهره‌گیری مطلوب و ایجاد فضای مناسب برای تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی کاربردی و توسعه‌ای نیز از دیگر ویژگی‌های این بازار است.

این مسئول برخی از فناوری در حوزه‌های مختلف را برشمرد و متذکر شد: زیست فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مکاترونیک، کشاورزی و منابع طبیعی، صنایع و فرآورده‌های غذایی از جمله فناوری‌های قابل ارائه است.

وی شیلات و صنایع وابسته، ماشین‌آلات صنعتی و صنایع بسته‌بندی، صنایع پزشکی و صنایع تکمیلی و جانبی وابسته به کشاورزی را از دیگر فناوری‌های قابل ارائه ذکر کرد.

به گزارش فارس، امسال نیز مانند دو سال گذشته مسئولیت برگزاری سومین فن بازار جمهوری اسلامی ایران به‌عهده پارک علم و فناوری گیلان است.

20 طرح ارائه شده از بین 300 فناوری قابل تجاری‌سازی در نمایشگاه مذکور مربوط به پژوهشگران گیلانی است.

سومین فن بازار جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران تا 27 آذر جاری با دبیری پارک علم و فناوری گیلان برپا است.

انتهای پیام/8400/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول