اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز خبر داد

ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده

شهردار شیراز گفت: تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های مسکن که در بافت فرسوده این شهر سرمایه‌گذاری می‌کنند، از تخفیف صدور پروانه ساختمانی بهره‌مند می‌شوند.

ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش «اطلاع و آگاهی تعاونی‌های مسکن از قوانین و مقررات مسکن» در سخنانی اظهار داشت: کلان‌شهر شیراز با 3 هزار هکتار بافت فرسوده تاسیسات زیربنایی فراوانی دارد که برای جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر، ساخت و ساز در این بافت‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه گسترش شیراز به ویژه بعد از انقلاب اسلامی، مشکلات فراوانی را برای این کلان‌شهر به وجود آورده است، افزود: 200 کیلومتر مساحت و 1.5 میلیون نفر جمعیت و تفکیک اراضی به باغ‌شهرها بدون توجه به زیرساخت‌ها از جمله عوامل گستردگی این شهر است که نیاز به توجه جدی دارد.

شهردار شیراز تصریح کرد: به علت گستردگی شهر شیراز ایجاد امنیت توسط نیروی انتظامی که بودجه این نیرو بر اساس سرانه جمعیتی است، با مشکل روبه‌رو شده و شاهد افزایش پرونده‌های قضایی در این شهر هستیم.

پاک فطرت بیان داشت: هزینه‌های چندصد میلیون تومانی نظافت شهر که از سوی مردم تامین می‌شود و همچنین مخارج تاسیسات زیربنایی آب، برق، گاز و غیره نیز جوابگوی گسترده شدن کلان‌شهر شیراز نیست.

وی اضافه کرد: از دیگر معضلات گسترده شدن شیراز ، سرانه گذرهای این شهر است که نسبت به کلان‌شهرهای پیشرفته دنیا بر اساس جمعیت بیش از دو برابر بوده و در صورتی که آن را آسفالت کنیم، تبدیل به جزیره گرمازا می‌شود .

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه شهرداری مطیع قانون است، افزود: تعاونی‌ها نسبت به خرید اراضی مسکونی با چشم باز عمل کنند تا شاهد کنترل گستردگی این شهر باشیم.

انتهای پیام/2448/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول