اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای طرح ملی ایستگاه مطالعه

شیراز کلان شهر برتر کشور شد

کلان‌شهر شیراز در طرح ملی ایستگاه مطالعه در سطح کشور برتر شناخته شد.

شیراز کلان شهر برتر کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن اسماعیل پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با حضور معاون پارلمانی وزارت ارشاد و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از فاز پنجم طرح ملی ایستگاه مطالعه رونمایی و از تلاش کارشناسان و کتابداران استان فارس به دلیل اجرای مطلوب این طرح تقدیر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس بیان کرد: در این مراسم با معرفی فارس به عنوان یکی از پنج استان برتر کشور در اجرای این طرح، شیراز به عنوان کلان‌شهر برتر در راه‌اندازی و اجرای ایستگاه‌های مطالعه معرفی و کارشناس این بخش لوح تقدیر دریافت کرد.

وی افزود: طرح ایستگاه مطالعه که با هدف غنی‌سازی فرصت‌های انتظار مردم در اماکن عمومی در دو سال اخیر به اجرا در آمده، تاکنون با استقبال بی‌نظیری از سوی هم‌استانی‌های ما قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما این است که تا پایان سال جاری، سرانه مطالعه را به ویژه در شهر شیراز به یک جلد کتاب غیردرسی در سال افزایش دهیم که با استقبال از این طرح این مهم تحقق‌یافتنی است.

این مقام مسئول گفت: با مشارکت دستگاه‌ها و ادارات ذیربط به ویژه متولیان اماکنی که محل گذران اوقات انتظار شهروندان است و نیز با حمایت خیران و دلسوزان حوزه کتاب می‌توانیم این طرح را به صورت فراگیر در تمام اماکن حائز شرایط به اجرا درآوریم.

وی با تشریح ساختار سازه‌های ایستگاه مطالعه و نوع منابع موجود در این سازه‌ها اضافه کرد: هر سازه ایستگاه مطالعه دارای 15 جعبه کتاب بوده و این کتب در موضوعات متنوع و جذاب برای سنین کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و سطوح تحصیلی مختلف کم‌سواد، دانش‌آموز، دانشجو و.. برنامه‌ریزی شده است. 

در این نشست محمد سمیعی کارشناس ایستگاه‌های مطالعه استان فارس نیز ابراز داشت: 40 درصد کتب به امانت رفته از ایستگاه‌های مطالعه پس از مطالعه عودت داده شده و درصد قابل توجهی نیز در حال مطالعه بوده، همچنین درصد کتاب‌های برگشتی به سازه ایستگاه مطالعه روبه افزایش است.

وی با اشاره به تیراژ 100 هزار جلدی هر یک از کتب چاپ شده برای استفاده در ایستگاه‌های مطالعه، به چاپ بیش از 75 عنوان کتاب در پنج فاز اجرای این طرح، در تیراژ 12 میلیون نسخه اشاره کرد.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول