اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

افزایش فضاهای کتابخانه‌ای در شهرضا مبتنی بر مطالعات علمی باشد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: انجام مطالعات علمی مبتنی بر سه اصل وضعیت اقلیمی، بافت فرهنگی و هرم جمعیتی باید جزو مهم‌ترین اصول برای احداث فضاهای کتابخانه‌ای در شهرضا باشد.

افزایش فضاهای کتابخانه‌ای در شهرضا مبتنی بر مطالعات علمی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، غلامرضا یاوری ظهر امروز در نشست کمیته مطالعه مفید شهرستان شهرضا اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های انجام گرفته، سرانه فضاها و امکانات کتابخانه‌ای شهرستان شهرضا در طول چهار سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است و این مرهون تلاش و پیگیری مداوم مسئولان ومردم این شهرستان است.

وی ادامه داد: تعامل و هم‌افزایی مسئولان شهرضا در طول چند سال اخیر نقش به‌سزایی در تحقق اهداف تدوین شده در حوزه کتاب‌خوانی داشته است و انتظار داریم همواره شاهد تداوم این رویکرد مثبت و سازنده باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با تشریح رویکرد سازنده فرماندار شهرضا در حوزه فرهنگ کتاب‌خوانی گفت: آقای محمدی در مدت حضور در شهرستان خوانسار همواره نسبت به بهبود امکانات زیرساختی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی اهتمام داشتند و با حضور وی در شهرستان شهرضا نیز شاهد تداوم این رویه متعالی هستیم.

وی اضافه کرد: باید به این موضوع مهم اذعان کنیم که فرماندار شهرضا جزو چهره‌های شاخص استان اصفهان در حوزه ترویج کتاب‌خوانی به شمار می‌رود.

یاوری با اشاره به اینکه رویکرد شهردار جدید شهرضا مبتنی بر ترسیم اهداف فرهنگی و اجتماعی است، افزود: آقای هویدا در مدت چهار سال حضور در شهرداری خوراسگان نسبت به احداث هفت کتابخانه جدید اقدام کرده است و بر همین اساس میزان سرانه فضاهای کتابخانه‌ای در این منطقه به میزان یک مترمربع به ازای هر سه شهروند افزایش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش سازنده شهرداری‌ها در زمینه افزایش فضاهای کتابخانه‌ای گفت: از آنجایی که پیشینه مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری شهرضا مبتنی بر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده است انتظار داریم در طول چهار سال آینده شاهد ارتقای چشمگیر امکانات کتابخانه‌ای و توسعه فرهنگسراها در این شهر باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به اهمیت ترویج تعالیم قرآنی در جامعه بیان کرد: روستای سولار از توابع شهرستان شهرضا جزو نقاط مستعد برای ایجاد مراکز قرآنی به شمار می‌رود و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آمادگی لازم برای ارائه هرگونه امکانات خدماتی و پژوهشی به این روستا را دارد.

وی در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون چاپ و انتشار اطلس فرهنگی شهرضا خاطرنشان کرد: از آنجایی که براساس مطالعات انجام گرفته، میزان گرایش مردم به نرم‌افزارها در طول چند سال گذشته رشد محسوسی داشته است انتظار داریم این اثر فاخر در قالب یک مجموعه نرم‌افزاری تولید و در دسترس عموم قرار گیرد.

یاوری در پایان سخنان خود با قدردانی از زحمات شهردار و شورای شهر سابق شهرضا در خصوص آغاز عملیات عمرانی کتابخانه اسلام‌آباد گفت: بر همین اساس انتظار داریم با همکاری و تعامل مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرضا زمینه بهره‌برداری از این فضای کتابخانه‌ای در آینده نزدیک مهیا شود.

انتهای پیام/63011/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول