اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حضور در مرحله استانی انجام می‌شود

رقابت 20 تیم مدرسه‌ای در طرح دادرس هلال احمر تویسرکان

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان از رقابت تیم‌های 14 نفره از 20 مدرسه تویسرکان در طرح دادرس با عنوان «‌دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» برای حضور در مرحله استانی خبر داد.

رقابت 20 تیم مدرسه‌ای در طرح دادرس هلال احمر تویسرکان

حسین ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، اظهار کرد: جلسه توجیهی طرح دادرس با عنوان «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» با حضور 20 نفر از معلمان پرورشی، تربیت بدنی و مدیران از 20 مدرسه از مقطع متوسط اول راهنمایی در تویسرکان برگزار شد.

وی اهداف طرح دادرس با عنوان «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» پرورش امدادگران و نجات‌گران در مدرسه و خودامدادی و تربیت مدیران بحران برای آینده برشمرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان افزود: هر معلم موظف است از دانش‌آموزان متوسط اول راهنمایی یک تیم متشکل از 14 نفره را با ارائه آموزش‌ برای مقابله با بحران‌ها در هر برهه زمانی آماده سازد.

وی با اشاره به اینکه طرح دادرس با عنوان «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» با هدف ارتقاء سطح آگاهی و پیشگیری از بروز خسارات بیشتر اجرایی می‌شود، افزود: دانش‌آموزان با تشکیل تیم‌های 14 نفره در مدارس دوره های مواجهه با بحران را آموزش می‌بینند.

ترکاشوند با بیان اینکه گروه‌های دانش‌آموزی در این طرح در سه بخش شهرستانی، استانی و ملی با هم به رقابت دارند، خاطرنشان کرد: المپیاد مدرسه‌ای مرحله شهرستانی بهمن ماه سال جاری با رقابت 20 مدرسه خواهر و برادر در تویسرکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از 20 تیم در مرحله شهرستانی دو تیم در نهایت به رقابت در حوزه استانی راه خواهند یافت، ابراز کرد: مرحله استانی طرح دادرس با حضور تیم‌های منتخب شهرستانی اردیبهشت ماه سال 93 در همدان برگزار خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان، با اشاره به اینکه پس از یک رقابت فشرده بین تیم‌های شرکت‌کننده در استان، دو تیم به مسابقات کشوری راه خواهند یافت، یادآور شد: مرحله کشوری طرح دادرس به منظور دانش‌آموزان و مدیران مدیریت کارآمد بحران در اردوگاه مهر بندر انزلی سازمان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح دادرس با همکاری و تعامل آموزش و پرورش در تویسرکان برگزار شد، متذکر شد: ما تلاش داریم جامعه هدف در مدارس را در راستای کاهش خسارات و واکنش سریع و به موقع کاملاً آماده کنیم.

ترکاشوند یادآور شد: طرح‌های اجرایی نظیر دادرس ضمن نهادینه‌سازی فرهنگ ایمنی در مدارس بین دانش‌آموزان سبب آمادگی کامل آن‌ها به هنگام بروز حوادث نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: آموزش دانش‌آموزان زمینه انتقال داشته‌ها به خانواده و سپس به جامعه را فراهم می‌کند پس می‌طلبد همه مسئولان امر در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان، آگاهی جامعه از چگونگی نحوه عمل در هنگام بروز بحران را یک اصل در کاهش آسیب‌ها در همه حوزه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این‌گونه برنامه‌ها نقش زیادی در آگاهی جامعه برای مقابله درست با حوادث دارد.

انتهای پیام/89010/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول