اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی:

طرح دادرس در مدارس استان مرکزی اجرا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اجرای طرح دادرس به منظور مقابله با حوادث طبیعی و ایمنی در برابر بلایا در مدارس سراسر استان خبر داد.

طرح دادرس در مدارس استان مرکزی اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مرتضی سلیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح دادرس با هدف مقابله با حوادث طبیعی در استان به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح دانش‌آموزان مدارس استان آموزش‌های اولیه امدادرسانی از جمله آموزش کمک‌های اولیه، حمل مجروح، باندپیچی و نحوه استقرار در محل حادثه را فرا می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه این آموزش‌ها با هدف آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در راستای مقابله با حوادث طبیعی ارائه می‌شود، خاطر نشان ساخت: ارائه آموزش به دانش‌آموزان آنان را آماده مقابله با حوادث کرده و از خسارت‌های جانی حوادث می‌کاهد.

سلیمی گفت: طرح دادرس توسط 11 مربی جمعیت هلال احمر استان به 140 نفر از مدیران و مربیان آموزش و پرورش داده شده است که در مرحله بعد از طریق این مربیان آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

به گفته وی در مرحله اول دو نفر شامل مدیر مدرسه و مراقب سلامت یا معلم ورزش یا رابطین بهداشت هر مدرسه مقطع راهنمایی، آموزش‌های لازم را از سوی جمعیت هلال احمر فرا می‌گیرند که در این مدت 40 ساعت آموزش حضوری و غیر حضوری به مربیان داده می‌شود و آنان پس از طی دوره‌های آموزشی به عنوان نیروی آموزش دیده، با تشکیل تیم‌های 14 نفره دانش‌آموزی به آموزش آنان خواهند پرداخت.

به گفته وی پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، پانسمان، بانداژ، آتل‌بندی، چادر زنی و اطفاء حریق از جمله موارد آموزشی این دوره است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: طرح دادرس ویژه دانش‌آموزان به همت جمعیت هلال احمر استان و با همکاری آموزش و پرورش در سراسر استان در حال برگزاری است.

سلیمی ادامه داد: دانش‌آموزان و مربیانی که این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند، می‌توانند در مکان‌ها و موقعیت‌های دیگر این آموزش‌ها را به کار گرفته و جان هزاران نفر را در شرایط بحران نجات دهند.

وی تاکید کرد: کمک به همنوع و حرکت‌های نوع‌دوستانه، تلاش برای سلامت بشر و تامین احترام و کرامت انسان‌ها و تسکین دردهای همنوعان امر مقدس و بزرگی است که در دین مبین اسلام و تعالیم پیامبران گنجانده شده است.

انتهای پیام/87005/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول