اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:

هنرمندان تفرش افتخاری برای معرفی این شهرستان هستند

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس، هنرمندان تفرش را افتخاری برای معرفی این شهرستان به همگان دانست.

هنرمندان تفرش افتخاری برای معرفی این شهرستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی بعد از ظهر امروز در نشست صمیمی که در جمع هنرمندان شهرستان تفرش برگزار شد، گفت: هنرمندان تفرش سرمایه‌های این شهرستان هستند و این شهرستان از قدیم الایام به عنوان شهر مفاخر شناخته شده است.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هنرمندان را افتخاری برای کشور دانست که با خلق آثار خود موجب معرفی هنر ایران به جهان می‌شوند.

وی با بیان اینکه از قدیم الایام شهرستان تفرش در زمینه‌های مختلف هنری سرآمد بوده و زادگاه هنرمندان پرآوازه همچون نکیسا و استاد خوشنویس مرحوم واشقانی فراهانی است ابراز امیدواری کرد که در آینده و با پیگیری‌های مکرر و حضور پر شور هنرمندان، همچنان شهرستان تفرش جایگاه بلند فرهنگی و هنری خود را حفظ کند.

صلاحی ادامه داد: بر اساس اسناد و مدارک موجود و دست ‌نوشته‌ها و میراث به‌ جا مانده، تفرش خاستگاه اندیشمندان، کاتبان و بزرگان بسیاری بوده ‌است، این شهر به داشتن میرزاها و افراد باسواد معروف بوده و هنر خوشنویسی و منشی‌گری در آن رواج زیادی داشته‌است، همچنین در دوره قاجار خط و سیاق‌ نویسی را منحصر به مردم این ولایت می‌دانستند که میرزا و منشی‌های بسیاری از این خطه به سراسر ایران به ‌ویژه تهران و  تبریز می‌رفتند.

وی در ادامه سخنان خود با بر شمردن روحیات  فرهنگی مردم تفرش و از آنجا که این شهر دارای پتانسیل قابل توجهی در زمینه فرهنگی و هنری می‌باشد، دغدغه مشکلات هنرمندان و مرتفع کردن این مشکلات را از مهمترین وظایف کاری خود اعلام کرد.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی به کمبود بودجه شهرستان اشاره کرد و افزود با تمام تلاش و کوششی که انجام شده در خصوص جذب اعتبارات فرهنگی نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

صلاحی به افتخارات هنرمندان جوان تفرش در جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: وجود این هنرمندان و جوانان فعال سبب سرافرازی این شهرستان در سطح استان و کشور شده است.  

وی، همدلی مسئولین استانی با هنرمندان شهرستان‌ها، افزایش حمایت‌های معنوی از هنرمندان و تشکیل جلسات مستمر انجمن‌ها با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را مهمترین عوامل رفع مشکلات موجود اعلام کرد.

در این نشست صمیمی که با حضور مدیران انجمن‌های هنری برگزار شد مهمترین مشکلات هنرمندان در رشته‌های مختلف تئاتر، تعزیه، نویسندگی و شعر، هنرهای تجسمی، خطاطی و روزنامه نگاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کمبود اعتبارات فرهنگی، عدم حمایت از انجمن‌های هنری و نبود فضای مناسب به منظور تمرین و اجرای گروه‌های تئاتر مهم‌ترین مشکلات مطرح شده توسط مدیران انجمن‌های هنری در این جلسه بود.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول