اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی استان البرز خبر داد

برگزاری چهارمین نمایشگاه کتاب البرز با 20 هزار عنوان کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری چهارمین نمایشگاه کتاب استانی در البرز با عرضه بیش از 20 هزار عنوان کتاب خبر داد.

برگزاری چهارمین نمایشگاه کتاب البرز با 20 هزار عنوان کتاب

سید موسی حسینی کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: در استان البرز نیز مانند دیگر نقاط کشور شاهد فاصله داشتن سرانه مطالعه با استانداردهای جهانی و مطلوب هستیم.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرایطی را فراهم کنیم که مردم به ویژه نسل جوان به مطالعه تشویق شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: تحقق این مهم به طور قطع نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف به ویژه نهادهای متولی امور فرهنگی و همچنین رسانه‌ها است تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای ترویج فرهنگ مطالعه فراهم کنیم.

حسینی کاشانی گفت: به عنوان نمونه اگر برنامه‌های متعدد در حوزه ترویج و تشویق مردم به مطالعه انجام شود، اما عرضه کتاب و فضاهای عمومی مطالعه از جمله کتابخانه‌ها و یا نمایشگاه‌های کتاب در اختیار شهروندان قرار نداشته باشد، به طور قطع برنامه‌های مربوط به فرهنگ‌سازی در حوزه ترویج مطالعه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی افزود: در همین راستا در استان البرز تلاش داریم تا زیرساخت‌های مربوطه فراهم شده و در کنار فرهنگ‌سازی و تلاش برای ترویج مطالعه مردم بتوانیم فاصله سرانه مطالعه عمومی در استان را به استانداردهای کشوری و جهانی نزدیک‌تر کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته انجام شد، برگزاری نمایشگاه استانی کتاب بوده که تاکنون 3 دوره از این نمایشگاه‌ها دایر شده است.

حسینی کاشانی افزود: مقدمات لازم برای برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه کتاب در فضایی مناسب که مردم بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند، فراهم شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از 23 آذر ماه به مدت یک هفته با حضور تمام ناشران استانی، برجسته و ممتاز کشوری برگزار خواهد شد.

*ارائه تخفیف‌ در نمایشگاه کتاب البرز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این نمایشگاه بیش از 20 هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف قرآنی، دینی و مذهبی، تاریخ، ادبیات، آموزشی، روانشناسی، رمان، موسیقی و بالاخره کودک و نوجوان عرضه خواهد شد.

حسینی کاشانی افزود: در این نمایشگاه که در باغ گل‌های کرج دایر خواهد شد، ناشران استان البرز کتاب‌های خود را با 50 درصد و ناشران کشوری با 40 درصد تخفیف عرضه خواهند کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه کتاب بتواند تامین نیاز مردم به کتاب را تا حد مطلوبی برآورده کند.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول