اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط زوج مازندرانی صورت گرفت

تالیف کتاب «نقش جوانان در سلامت روانی جامعه»

کتاب نقش جوانان در سلامت روانی جامعه و بررسی علل آن از سوی زوج مازندرانی تالیف، چاپ و روانه بازار شد.

تالیف کتاب «نقش جوانان در سلامت روانی جامعه»

یاسر میرج‌فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر درباره بخشی از مباحث مطرح شده در این کتاب پرداخت و اظهار داشت: در جامعه کنونی روند توسعه پایدار برگرفته از توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است که نیروی انسانی نقش ارزنده‌ای در این امر مهم دارد.

وی افزود: اگر استراتژی و مدیریت یک جامعه بتواند ظرفیت‌های نیروی انسانی آن جامعه را برای افزایش مهارت‌ها، استعدادها، خلاقیت‌ها و نوآوری شکوفا کند سبب پیشرفت رو به جلو در جامعه می‌شود که این امر مهم بدون توجه به تحقیقات و پژوهش امکان‌پذیر نیست.

این مولف جوان مازندرانی با اشاره به نقش جوانان در سلامت روانی جامعه بیان کرد: اگر نوجوانان و جوانان به خوبی ارشاد و به‌طور اصولی و صحیح برنامه‌ریزی نشده و عوامل موثر در بروز سوق جوانان به بزهکاری شناخته نشوند چه بسا که در دام نااهلان بیفتند که رهایی از آن میسر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: فرد بزهکار بیماری است که در اجتماع رشد کرده و بیماری خود را به دیگران منتقل می‌سازد و بنابراین باید او را شناخت و علل و عوامل بیماریش را پیدا کرد و درمان کرد تا امنیت اجتماعی از دست رفته به جامعه باز گردد و جامعه بتواند فعال، پویا و با نشاط باقی بماند.

میرج‌فیروز نقش آموزش و پرورش خلاق را برانگیختن حس کنجکاوی و نوگرایی و دانش‌پژوهان نسبت به خویشتن، جهان هستی و جامعه دانست.

وی ادامه داد: یکی از وظایف بسیار مهم نظام آموزش جامعه، ایجاد خودشکوفایی در ذهن نوجوانان و جوانان است.

این جوان مازندرانی افزود: خود شکوفایی نیازمند خود آگاهی است و مدارس و دبیرستان‌ها باید دانش‌آموزان و دانشجویان را نسبت به توانایی‌ها و استعدادشان آگاه سازند.

این مولف جوان مازندرانی درباره رفتارها و دیدگاه‌های نسل امروز اظهار داشت: جوانان و نوجوانان امروز چیزهایی را می‌پسندند که با سلیقه و ذائقه نسل‌های پیشین تفاوت‌های ماهوی و فاحشی دارد و آرمان‌های او بسیار متفاوت از ایده‌آل‌های بزرگ‌ترهای او است.

وی گفت: باید متناسب با نیازهای نسل جوان، فرهنگ و معارف اسلامی را به بهترین وجه و با شیوه‌های مطلوب و مفید و با استفاده از جلوه‌های مختلف هنر متعهد برای جوانان تبیین کرد.

میرج‌فیروز در پایان تصریح کرد: تمامی درآمدهای حاصل از فروش این کتاب برای بیماران سرطانی موسسه محک وقف می‌شود و بنابراین دست همه کسانی را که می‌توانند در فروش هر چه بیشتر و سریع‌تر این کتاب به ما کمک کنند به گرمی می‌فشارم.

به گزارش فارس، این کتاب در 144 صفحه و با تیراژ 1000 جلد توسط انتشارات عدن از سوی یاسر میرج‌فیروز و بنت‌الهدی ملکی  زوج نوشهری چاپ و در دسترس عموم قرار دارد.

انتهای پیام/86015/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول