اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

هفته پژوهش فرصتی برای رسیدگی به چالش‌های پژوهشگران باشد

امام جمعه میاندوآب گفت: هفته پژوهش می‌تواند فرصت مغتنمی برای رسیدگی به چالش‌های متعدد پژوهشگران جوان جامعه باشد.

هفته پژوهش فرصتی برای رسیدگی به چالش‌های پژوهشگران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اطاعت از خداوند متعال و انفاق در راه او از اوصاف اصلی متقین است.

وی با استناد به آیه 17 آل عمران، قنوت (یعنی دوام اطاعت خداوند) را از ویژگی های اخلاقی متقین اعلام کرد و گفت: این ویژگی در تمامی ابعاد زندگی متقین، در غم و شادی، در محل کار و منزل، در برخورد با دیگران و ... متجلی می‌شود.

حسن‌زاده در این میان بر لزوم ذکر مداوم خداوند در تمامی حالات زندگی تأکید کرد و گفت: یاد خداوند باید تا جایی بر زندگی انسان حاکم شود که فرد در هیچ مکان و زمانی از اطاعت و فرمانبرداری از خداوند غافل نشود.

وی در این میان انفاق را از دیگر مشخصه‌های اصلی یک انسان متقی ذکر کرد و افزود: در آیات الهی بر این مهم به صورت گسترده تأکید شده است.

وی به مصادیق مختلف انفاق اشاره و تصریح کرد: انفاق در مال، مسائل علمی، معنوی و سیاسی می‌تواند مطرح شود که عمل به آنها سبب خشنودی خداوند و تعالی درجات معنوی انسان می‌شود.

امام جمعه میاندوآب در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم رعایت نظم در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: نظم مشخصه اصلی یک مسلمان است که باید در نحوه پوشش، عبادات و شیوه بندگی، مطالعه و همچنین در محل کار و زندگی او متجلی شود.

وی همچنین به مناسبت های مختلف هفته اشاره کرد و افزود: 24 آذر ماه روز پژوهش نامگذاری شده است که لازم است این روز بهانه ای برای رسیدگی به مشکلات و موانع مسیر پیشرفت و شکوفایی استعدادهای پژوهشگران جامعه باشد.

حسن‌زاده در این راستا طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان دانشگاه‌ها را بر استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال دعوت کرد و افزود: یکی از راه‌های اصلی پیشرفت، مطالعه است که در این میان نباید از منابع و یافته‌های روز جهانی نیز غافل شد.

وی با اشاره به 23 آذر ماه سالروز حمله مزدوران پهلوی به حرم امام رضا(ع) به تشریح چهره منحوس این رژیم و اقدامات جنایتکارانه آنها در قبال مردم ایران و مقدسات آنها پرداخت.

حسن‌زاده همچنین به 27 آذر ماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: عملی کردن این مهم می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات را از پیش روی پیشرفت و توسعه کشور برداشته و افق های سعادت را به روی ملت بیش از پیش بگشاید.

انتهای پیام/61006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول