اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل اعتبارات سفر رهبری

250 میلیون ریال برای توانمندسازی زنان عشایر شیروان پرداخت شد

رئیس اداره امور عشایر شیروان گفت: از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب 250 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و حمایتی برای آموزش و توانمندسازی زنان عشایر این شهرستان پرداخت شد.

250 میلیون ریال برای توانمندسازی زنان عشایر شیروان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، علی ابراهیمی اظهار کرد: از این رقم 108 میلیون ریال برای خرید دار قالی، ابزار، لوازم جانبی و تجهیز کارگاه و 150 میلیون ریال برای خرید نخ به 65 نفر از زنان عشایر تعلق گرفت.

وی افزود: زنان عشایر این شهرستان در زمینه تولید صنایع دستی از جمله انواع گلیم سنتی، پلاس، کیف دانشجویی سنتی، کلاه کرکی سرحدی، شال و جوراب کردی، رومبلی سنتی، تزیینات سنتی سر در و تابلو فرش فعالیت دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه عشایر با تولید محصولات لبنی، پروتئینی و صنایع دستی حدود 30 درصد از سهم تولید شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای امسال چهار هزار تن گوشت قرمز و پروتئین و 2 هزار و 400 تن شیر توسط عشایر شیروان تولید شده است.

وی 150 تن روغن زرد گوسفندی، 360 تن پشم، هزار و 600 تن انواع فرآورده‌های لبنی شامل دوغ، کشک و ماست، 800 تن ماست و کره، 600 تن پنیر و 10 تن قره قورت را از دیگر تولیدات عشایر شیروان در سال‌جاری عنوان کرد.

به گزارش فارس، اکنون عشایر شیروان شامل هزار و 864 خانوار با 9 هزار و 200 نفر جمعیت، 220 هزار رأس دام سبک را در اختیار دارند.

انتهای پیام/63002/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول