اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط قوه قضائیه صورت گرفت

بررسی طرح لایحه جامع وکالت و امور مشاوران وکلا

معاون اجرایی مرکز و امور مشاوران وکلا و کارکنان قوه قضائیه گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم، قوه قضائیه لایحه‌ای را در مورد طرح جامع وکالت تنظیم و در سال گذشته پس از تصویت ریاست قوه قضائیه به دولت ارسال کرد.

بررسی طرح لایحه جامع وکالت و امور مشاوران وکلا

علی ادیبی امروز در حاشیه سومین دوره انتخابات هیئت مدیره‌های مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه منطقه شش جنوب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این لایحه در حال حاضر به قوه قضائیه برای اصلاح مجدد ارسال شده که با تصویت آن شاهد تحول چشمگیری در کانون وکلا خواهیم شد.

وی  با اشاره به اینکه قانون وکالت دارای نواقص بسیاری است و به هیچ‌وجه انتظار حاکمیت، مردم و جامعه را برآورده نمی‌کند، افزود: مهم‌ترین رکن این لایحه در نظام هماهنگ، ایجاد سازوکارهای مناسب برای امور وکالت است.

معاون اجرایی مرکز و امور مشاوران وکلا و کارکنان قوه قضائیه تصریح کرد: برای ارتقای سطح کمی و کیفی قانون وکالت با همکاری مرکز حفاظت و اطلاعات این قوه اقدام به برگزاری آزمون وکلا با حضور 45 هزار شرکت‌کننده در سال جاری شده است که نتایج آن به زودی از طریق سایت  این مرکز به اطلاع عموم می‌رسد.

ادیبی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد کانون وکلای استان فارس بیان داشت: هیئت مدیره وکلا و کارشناسان این استان از سه سال گذشته تاکنون زحمات بسیاری را کشیده‌اند که جزو بهترین هیئت مدیره‌ها در بعد علمی، اجرایی و خدماتی در سطح کشور هستند.

وی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات حقوقی به مردم، وکلا و کارشناسان و همچنین تعامل با دادگستری‌ها و پیشبرد اهداف قوه قضائیه که برقراری عدالت در جمهوری اسلامی ایران است، سومین دوره انتخابات هیئت مدیره‌های مرکز وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه منطقه شش استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که از بین کارشناسان هفت نفر اعضای هیئت مدیره و دو بازرس و در میان وکلا 9 نفر و دو بازرس انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول