اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اندیشکده تدبیر آب ایران:

کاهش منابع آب زیرزمینی یک بحران جدی است

مدیر اندیشکده تدبیر آب ایران گفت: کاهش منابع آب زیرزمینی و همچنین کاهش کیفیت آب مهمترین بحران در حوزه آب است.

کاهش منابع آب زیرزمینی یک بحران جدی است

سیداحمد علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اندیشکده تدبیر آب ایران خلأهائی که در فضای تصمیم‌گیری مدیریت آب کشور وجود دارد را بررسی و مطالعه و روش بهبود حکمرانی آب را دنبال می‌کند.

وی افزود: مجموعه پارلمان بخش خصوصی احساس کرده که می‌تواند بر فضای تصمیم‌گیری مدیریت منابع آب کشور تاثیرگذار باشد و به همین علت اندیشکده آب راه‌اندازی شده است.

مدیر اندیشکده تدبیر آب ایران بیان داشت: دفتر مطالعات راهبردی آب کشاورزی بر اساس قانون تعیین تکلیف بهبود فضای کسب و کار ایجاد شده که اندیشکده آب ایران یکی از هسته‌های ملی این دفتر است.

علوی با اشاره به اینکه اندیشکده آب در زمینه ارزیابی حکمرانی آب کشور فعالیت‌هایی را انجام داده است، تصریح کرد: تاکنون چهار مقاله ملی کار در این زمینه نگاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه دشت رفسنجان در زمینه کاهش منابع و کیفیت آب دچار بحران است، بیان کرد: بررسی راه‌های برون‌رفت بحران آب رفسنجان به عنوان پایلوت استانی فعالیت‌های اندیشکده آب است.

علوی عنوان کرد: هیئت امنای اندیشکده آب را خبرگان آب کشور و فعالان بخش خصوصی تشکیل می‌دهند.

وی ابراز داشت: اندیشکده آب حدود یک‌سال کار کرده و تعهداتی را که داشتیم از جمله تولید چهار مقاله انجام شده است و ارزیابی حکمرانی استانی آب کشور و وضعیت موجود را بررسی کردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه اندیشکده آب شکاف‌هایی که در بخش‌های مدیریت آب کشور وجود دارد را بررسی کرده است، افزود: مهمترین بحران آب کشور بحران منابع آب زیرزمینی و کیفیت منابع آب است.

انتهای پیام/80019/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول