اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی انجام می‌گیرد

برگزاری سمینار تخصصی «تحریم سیاسی، مکانیزم ضدبشری در مفاهیم حقوق بین الملل»

توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی سمینار تخصصی «تحریم سیاسی، مکانیزم ضد حقوق بشری در مفاهیم حقوق بین‌الملل» ماه آینده برگزار می‌شود.

برگزاری سمینار تخصصی «تحریم سیاسی، مکانیزم ضدبشری در مفاهیم حقوق بین الملل»

امین رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این سمینار تخصصی در ماه آینده با حضور گسترده دانشجویان و فرهیختگان برگزار می‌شود تا نسل جدید با این موضوع و مفاهیم گسترده آن شناخت عمیقی را پیدا کنند، چه بسا از این رهگذر بتوان بیش از پیش تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه از ارحام هاشم‌پور به عنوان سخنران ویژه برای شرکت در این سمینار دعوت به عمل می‌آید، افزود: وی پژوهشگر، مدرس دانشگاه، وکیل دادگستری و دانشجوی مقطع دکترا در رشته حقوق بین‌الملل بوده و در ارتباط با تحریم این تاکتیک سیاسی سخنرانی مبسوطی را خواهد داشت.

وی بررسی مفهوم تحریم از منظر حقوق بین‌الملل، ابعادشناسی موضوع تحریم از منظر حقوقی و سیاسی، تشریح تحریم و ارتباط آن با حقوق بشر، بررسی علل استفاده از تحریم برای تحقق اغراض سیاسی و مشخص کشورها را از جمله محورهای این سمینار دانست و برای شرکت گسترده دانشجویان و بهره‌مندی آنها اظهار امیدواری کرد.

رستم‌زاده تحریم‌های مختلف خواه سیاسی خواه اقتصادی، ابزاری مغایر با حقوق بین الملل و ضدانسانی برای تحقق اهداف سازماندهی شده دانست و اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های گوناگون تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای علیه کشورمان به کار می‌گیرند، بنابراین از روشنگری و آگاهسازی جوانان نباید غفلت کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه «تهدید نبودن تحریم‌ها فقط یک شعار صرف نیست»، اظهار داشت: دانشمندان برومند ایران اسلامی با تسلط یافتن به علوم مختلف اعم از انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی و هوا فضا به آرمان‌های بلند ملت رنگی از واقعیت بخشیده و از محدودیت‌های ایجاد شده توسط دشمنان پلی برای رسیدن به خودکفایی و استقلال ساخته‌اند.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول