اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد خبر داد

فعالیت ۱۰ هزار کتابخانه کانون‌های مساجد در کشور

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور گفت: قریب به 10 هزار کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تاسیس شده که این تعداد شامل کتابخانه‌های باز و مخزن‌دار هستند.

فعالیت ۱۰ هزار کتابخانه کانون‌های مساجد در کشور

مرتضی طاهریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های ستاد عالی مساجد به منظور تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های مساجد اشاره و اظهار کرد: ستاد عالی مساجد در سال‌های اخیر توجه به حوزه کتابخانه‌ها را اولویت کاری خود قرار داده و برنامه‌های زیادی در راستای ساماندهی مساجد انجام داده است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور اعطای مجوز رسمی به کتابخانه‌های مساجد را از اقدامات مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: ستاد عالی مساجد به دنبال هویت‌بخشی بیشتر به کتابخانه‌های مساجد است.

طاهریان در ادامه افزود: قریب به 10 هزار کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تاسیس شده که این تعداد شامل کتابخانه‌های باز و مخزن‌دار هستند و جامعه هدف نهایت بهره از این کتابخانه‌ها را می‌برند.

این مسئول فرهنگی و هنری کشور تعداد کتابخانه‌های مخزن‌دار را بیش از پنج هزار مورد دانست و بیان داشت: این کتابخانه‌ها در حال ساماندهی هرچه بیشتر هستند که تاکنون بیش ‌از یک‌هزار مجوز برای کتابخانه‌های مخزن‌دار صادر شده است.

طاهریان با تاکید بر این‌که کتابخانه‌های مساجد در پنج سطح درجه‌بندی می‌شوند، گفت: این ارزیابی از سطح یک تا پنج بوده که بسیاری از آن‌ها که خدمات بسیار ویژه‌ای ارائه می‌کنند با درجه یک نام‌گذاری شدند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با حمایت‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سالیان اخیر سالانه بالغ بر 4 میلیارد تومان برای کتابخانه‌های مساجد کتاب خریداری می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور گفت: علاوه بر تجهیزات کتابخانه‌ای پیش‌بینی شده اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به استان‌ها برای تجهیزات کتابخانه‌ها اختصاص یافته است.

طاهریان تهیه نرم‌افزار کتابخانه‌ای برای کتابخانه‌های تحت پوشش را از دیگر اقدامات ستاد عالی مساجد در راستای حمایت از کتابخانه‌ها دانست و گفت: نرم‌افزار کتابخانه‌ای برای تعدادی از کتابخانه‌ها ارسال شده که برای دیگر کتابخانه‌ها در آینده‌ای نزدیک ارسال می‌شود.

انتهای پیام/82011/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول