اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شهر شیراز

خیرین آستین همت را برای احداث کتابخانه بالا بزنند

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شهر شیراز با اشاره به گستردگی شهر در سال‌های اخیر و نیاز به احداث مراکز فرهنگی، از خیرین خواست در این زمینه نیز یاری رسانند.

خیرین آستین همت را برای احداث کتابخانه بالا بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، سید عبدالرضا دستغیب با اشاره به تاثیر مستقیم ارتقای وضعیت فرهنگی جامعه با کاهش آمار جرایم، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه در میان نوجوانان و جوانان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی ضروری است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت بالا بردن فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه، خاطرنشان کرد: برای ترویج کتابخوانی و بالا بردن سطح سواد و مطالعه عمومی، توجه به زیرساخت‌ها امری لازم و اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شهر شیراز با اشاره به اینکه ﮐﺘﺎب و ﮔﺮاﯾﺶ ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﯾﮑﯽ از ﺷﺎﺧﺼﻪھﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽرود، بر اهمیت نقش ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪھﺎ در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮھﻨﮕﯽ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، اﻗﺘﺼﺎدی و ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ تاکید کرد و گفت: ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﮐﺎﻧﻮن ھﻤﺎﯾﺶ ﺻﺎﺣﺐ‌ﻧﻈﺮان، ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ باعث ﺑﺎﻟﻨﺪﮔﯽ و ﺷﮑﻮﻓﺎﯾﯽ اﺳﺘﻌﺪادھﺎی افراد جامعه باشد.

دستغیب اضافه کرد: با توجه به جمعیت و نیز وجود دانشگاه‌های متعدد و نیاز دانشجویان به کتاب‌های مختلف، مراجعه به کتابخانه‌های عمومی بیش از پیش در شیراز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ﻗﺪم‌ھﺎی ﻣﺜﺒﺘﯽ از سوی شهرداری و متولیان در زمینه اﺣﺪاث و اﯾﺠﺎد ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪھﺎی ﻋﻤﻮﻣﯽ در سال‌های اﺧﯿﺮ ﺑﺮداﺷﺘﻪ ﺷﺪه، خاطرنشان کرد: گستردگی شهر در سال‌های اخیر باعث پیدایش نیازهای جدیدی شده که نیاز است خیران در این زمینه‌ها شهر را یاری دهند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شهر شیراز افزود: مردم مناطق کم‌برخوردار به دلیل کمبود برخی از امکانات رفاهی علاقه بیشتری به کتابخوانی و مطالعه دارند و این امر ضرورت احداث کتابخانه در این مناطق را بیشتر می‌کند.

دستغیب با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در انجام امور شهری به ویژه امور خیر، تصریح کرد: خیران باید با همت والای خود و با توجه به گستردگی شهر، در احداث کتابخانه های عمومی در نقاط مختلف شیراز همت کنند تا مراجعان بهتر بتوانند به این مراکز دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با ایجاد برخی مجامع خیریه، فضاهای آموزشی کشور توسعه یافت، ادامه داد: ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽھﺎ و ظﺮﻓﯿﺖھﺎی ﺧﯿﺮﯾﻦ اﻣﯿﺪوارﯾﻢ ﺷﺎھﺪ رﺷﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ زﯾﺮﺑﻨﺎﯾﯽ و دﯾﮕﺮ ﺑﺨﺶھﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع ﮐﺘﺎب و ﮐﺘﺎﺑﺨﻮاﻧﯽ ﺑﺎﺷﯿﻢ.

دستغیب با بیان اینکه دست خیران را برای احداث کتابخانه در نقاط مختلف شهر می‌فشاریم، خاطرنشان کرد: احداث مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه توسط خیران، به عنوان صدقه جاریه‌ای برای آنان می‌تواند جامعه را در مقابل بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی مصون نگه دارد.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول