اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

یک میلیون تماس با پلیس 110 و کشف 85 درصدی جرائم در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تماس یک میلیون نفر با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در هشت ماهه امسال از کشف 85 درصدی جرائم در عملیات‌های پلیسی این مرکز خبر داد.

یک میلیون تماس با پلیس 110 و کشف 85 درصدی جرائم در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال نزدیک به یک میلیون نفر از اصفهان و شهرستان‌های دیگر استان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس برقرار کردند که این تعداد تماس نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است.

وی افزود: بیش از 700 هزار مورد از این تماس‌ها عملیاتی و باقی تماس‌ها به منظور گرفتن راهنمایی و مشاوره و یا تقدیر و تشکر برقرار شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارتباط‌ها و تماس‌های تلفنی و حضوری مردم با پلیس نقش موثری در کشف جرائم و دستگیری مجرمان و برقراری امنیت دارد عنوان کرد: براساس آمارهای به دست آمده مأموران پلیس 110 از طریق تماس‌های تلفنی مردم 85 درصد از جرائم را طی مدت هشت ماهه امسال کشف کردند.

آقاخانی با تقدیر از هوشمندی و احساس مسئولیت بالای مردم اصفهان گفت: جرائم کشف‌شده بیشتر در حوزه سرقت، زورگیری، قاچاق کالا، توزیع اقلام ضدفرهنگی، شناسایی محل‌های توزیع و مصرف مواد مخدر، تخلفات رانندگی، ایجاد آلودگی صوتی، مزاحمت و نزاع و درگیری اراذل ‌و اوباش بوده است.

وی بیان داشت: با تمهیدات ویژه در خصوص ارائه خدمات بهتر به شهروندان سرعت ارجاع تماس‌های صورت گرفته با اپراتوران مرکز به مأموران به زیر دو دقیقه کاهش یافته است و در صورتی که گزارشی از تاخیر ارجاع تماس به مأموران پلیس 110 ارائه شود با خاطیان برابر قوانین سازمانی برخورد می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بخشی از تماس‌هایی که با مرکز فوریت‌های پلیس 110 صورت می‌گیرد در حیطه اختیارات نیروی انتظامی نیست و رسیدگی به آن‌ها بیشتر در حوزه آتش‌نشانی، اورژانس، شهرداری و ارگان‌های دیگر است که در راستای تکریم ارباب‌رجوع به همه اپراتوران دستور داده‌شده تا موضوعات مربوطه را به روابط عمومی ارگان‌های مربوطه ارجاع دهند و از قطع کردن تماس شهروندان خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان به کشفیات بالای این فرماندهی در جرم سرقت به خصوص سرقت تحت پوشش مأمور، سرقت از کهن‌سالان، سرقت منزل و داخل خودرو و همچنین کلاه‌برداری شرکت‌های کاغذی اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه بررسی‌های صورت گرفته در پرونده‌ها نشان‌دهنده بی‌احتیاطی و عدم توجه مالباختگان به رعایت اصول ایمنی است پلیس به شهروندان هشدار می‌دهد بیشتر مراقب تجهیزات و اموال خود باشند و در ارتباط با افراد غریبه و ناشناس جوانب احتیاط را رعایت کنند.

آقاخانی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کاغذی و تأیید نشده از سوی مراجع قانونی، قرار دادن تجهیزات و اموال باارزش در داخل خودرو و ترک کردن آن در کوچه‌های خلوت و تاریک، عدم استفاده تجهیزات ایمنی مناسب برای منازل و راه دادن افراد ناشناسی که به بهانه مأمور بررسی کنتور و یا درخواست کمک و یا نوشیدن آب به منازل از جمله رفتارها و اعمال پرخطری است که شهروندان خود زمینه مورد بزه را فراهم می‌کنند، دقت کرده و هوشیار باشند.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول