اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت تاکید کرد

چابک‌سازی ستادهای مبارزه با مواد مخدر

فرماندار مرودشت گفت: برای مبارزه با مواد مخدر، نیازمند چابک‌سازی ستادهای فرعی، برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد استانی هستیم.

چابک‌سازی ستادهای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان که با حضور رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس و دیگر اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری مرودشت برگزار شد اظهار داشت: در مباحث و تعریف نوین از امنیت ملی مواد مخدر یکی از مؤلفه‌های تهدیدزایی است که سهم عمده‌ای در تخریب اراده ملی دارد.

فرماندار مرودشت افزایش مصرف مواد مخدر، کاهش سن اعتیاد، استحاله فرهنگی، تخریب نظام خانواده و طلاق را از واقیعت‌های آشکار پیامد اعتیاد عنوان کرد و گفت: تهدیدی که از این ناحیه متوجه بنیان‌های جامعه شده، نیازمند یک جهاد اجتماعی در بحث مواد مخدر است.

حسینی جامعه هدف در عرصه مواد مخدر را نسل جوان دانست و ادامه داد: هزینه‌های مترتب بر درمان ، کاهش و ریسک بازگشت به پاکی و سلامت به ما حکم می‌کند که با تمام توان نهضت آگاه‌سازی را به پیشگیری در سطح مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم و برای این کار نیازمند چابک‌سازی ستادهای فرعی و برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد استانی هستیم.

این مسئول از ضرورت جداسازی معتادان پرخطر و تشکیل کمپ‌های نگهداری با نظارت بهزیستی و بهداشت به عنوان راه‌های تلطیف فضای اجتماعی یاد کرد و افزود: توجه و نظارت جدی بر مراکز بازپروری که گاهی با هدف کاسب‌کارانه شکل می‌گیرد یک ضرورت است تا از عوارض فرهنگی و بهداشتی آن جلوگیری شود.

در این جلسه اعضا گزارشی از اقدامات خود ارائه دادند و در ادامه رئیس دبیرخانه کمیته فرعی مبارزه با مواد مخدر استان فارس بیان داشت: سیاست و اولویت کاری ما در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد در جامعه بوده که به این منظور سند جامع پیشگیری از اعتیاد تهیه شده و وظایف و برنامه‌های تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مشخص شده است.

محمدرضا ابراهیمی متذکر شد: فعال کردن فرمانداری‌ها به عنوان شورای فرعی این ستاد در دستور کار این دبیرخانه به منظور پیشبرد اهداف و مبارزه همه‌جانبه با پدیده شوم اعتیاد در سطح این استان است که جلسات توجیهی در این زمینه به طور مستمر برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از پدیده شوم مواد مخدر تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی در این زمینه به یقین مؤثر خواهد بود و می‌توان با یک برنامه‌ریزی منسجم از این توان در راستای مبارزه با مواد مخدر بهره برد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول