اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

شهدا برای بقای دین جان خود را فدا کردند

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شهدا برای بقای دین و اسلام جان خود را فدای انقلاب و اسلام کردند.

شهدا برای بقای دین جان خود را فدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام جمال یاری عصر امروز در مراسم سی و سومین سالگرد شهید سردار «محمدرضا تقی‌پور» در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر، اظهار کرد: شهید و شهادت جهاد فی‌سبیل‌الله است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان جایگاه والای شهادت را بیان کرد، افزود: تبیین این جایگاه از نظر قرآن این است که شهدا زنده هستند و تصور نکنید از دنیا رفته‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مقام شهید و شهادت والا است، خاطرنشان کرد: در روایت آمده نخستین قطره خون شهید موجب بخشیده شدن تمام گناهانش می‌شود.

وی جنگ ایران و عراق را طولانی‌تر از جنگ جهانی دوم خواند و تصریح کرد: جنگ جهانی دوم پنج سال طول کشید و قدرت‌های جهان مقابل هم بودند اما جنگ ایران و عراق هشت سال طول کشید و قدرت‌های جهان یک طرف بودند و ایران طرف دیگر این جنگ قرار داشت.

یاری با اشاره به اینکه در طول جنگ حتی یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم، متذکر شد: عراق برای شهر اهواز برنامه سه روزه ریخته بود اما با رشادت‌های رزمندگان اسلام و رهبری حکیمانه امام راحل نتوانست به پیروزی برسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: رزمندگان ما از همه چیز خود دست کشیدند و جان خود را فدا کردند تا انقلاب ، امام (ره)، نظام، استقلال و امنیت کشور حفظ شود.

وی افزود: گیلان بالغ بر 8 هزار شهید، 21 هزار جانباز و 2 هزار و 700 آزاده تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

یاری وظیفه امروز تمام مسئولان را پاسداری از عزیزانی است که سند زنده انقلاب هستند.

یاری، تسلیم شدن در راه خدا را کار سختی دانست و یادآور شد: شهدا برای بقای دین و اسلام که یادگار پیامبر (ص) است خون خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

به گزارش فارس، سردار محمدرضا تقی‌پور در سال 1332 در شهر واجارگاه کلاچای رودسر به دنیا آمد و در سال 1359 در سرپل ذهاب که فرمانده گردان عملیاتی سپاه بود، به شهادت رسید.

انتهای پیام/84001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول