اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

چالش‌های بخش بیمه و حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود‌

رئیس علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد‌ گفت: چالش‌های بخش بیمه و حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود‌.

چالش‌های بخش بیمه و حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود‌

‌رضا چمن ‌امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، کمبود اعتبارات را مانع ارائه خدمات مطلوب در حوزه درمان و بهداشت در کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ‌بودجه بهداشت افزایشی ‌نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توجه به نیاز مردم ‌‌در حوزه درمان،‌ تقاضای مردم برای احداث مرکز درمانی در برخی مناطق را یک خواسته غیر‌قابل اجرا خواند و گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود که با لحاظ کردن همه کمبودها و موانع به نیازهای مردم جواب دهیم.

چمن‌ توجه امام جمعه دهدشت به حوزه سلامت را ستودنی خواند و با بیان اینکه اگر سلامت معنوی درست نشود، سلامت جسمی هم تأمین نخواهد شد، ابراز داشت: علما و روحانیون به عنوان متولی سلامت معنوی نقش مهمی در بهبود و ارتقای سلامت جامعه دارند.

وی با تشریح ‌ارتباط‌ دینداری، معنویت و سلامت، نقش معنویت در سلامت افراد را انکار نشدنی خواند و افزود: توصیه‌های علما و ائمه جمعه می‌تواند بهداشت و سلامت جامعه را جهت دهد.

 چمن با اذعان به آشنایی با مشکلات حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه از اتخاذ تصمیماتی برای بهبود و ارتقای بهداشت و درمان در این شهرستان خبر داد و گفت: در سفر به شهرستان و معاینه حوزه درمان از نزدیک در جریان کمبودها و مشکلات این حوزه قرار گرفتم.

این مسئول کمبود اعتبارات و منابع مالی را از مهمترین مشکلات علوم پزشکی استان برشمرد و گفت: تلاش خواهیم کرد بدهی پرسنل بهداشت و درمان در نخستین فرصت پرداخت شود.

چمن در پاسخ به سؤالی مبنی بر نیاز مبرم به استقرار جراح مغز و اعصاب در دهدشت و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه اذعان داشت: پزشک در رشته‌هایی از جمله فوق تخصص نوزادان و جراح مغز و اعصاب در شهر همجوار وجود دارد و می‌تواند شهرستان کهگیلویه را پوشش دهد.

رئیس علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم‌چنین مشکل عدم پذیرش دفترچه درمانی در داروخانه بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت را به خاطر چالش‌های موجود با بخش بیمه دانست و افزود: بخشی از این چالش‌ها در سطح استان باید برطرف شود.

چمن مطالبات داروخانه قراردادی در بیمارستان دهدشت از علوم پزشکی را از چالش‌های موجود عنوان ‌کرد و گفت: با پرداخت مطالبات متصدیان این داروخانه، این مشکل را برطرف می‌کنیم.

 انتهای پیام/82016/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول