اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره ملی شهیده طاهره هاشمی-5

چاپ 110 عنوان کتاب سرداران و شهدای مازندران

فرمانده سپاه کربلای مازندران از چاپ 110 عنوان کتاب درباره سرداران و شهدای استان مازندران خبر داد و گقت: 70 عنوان کتاب درباره شهدای مازندران به چاپ رسیده، 40 عنوان زیرچاپ قرار دارد.

چاپ 110 عنوان کتاب سرداران و شهدای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدتقی شاهچراغی عصر امروز در کنگره ملی شهیده طاهره هاشمی با بیان اینکه کنگره 10هزار شهید استان مازندران دی ماه امسال برگزار می شود، اظهار کرد: مازندران تنها استانی در کشور است که در سال‌جاری کنگره شهدای کشور را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این کنگره 6 هزار یادواره شهدا در مازندران پیش‌بینی شده است که 4 هزار یادواره در مدارس خواهد بود، افزود: 2 هزار یادواره نیز یادوار‌ه‌های قشری، اصناف، زنان، کارگری، دانشجویی و در روستاها خواهد بود.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه از هفت آذر تاکنون هر روز یک یادواره در مازندران و بعضا دو یادواره در یک روز در شهرهای مختلف استان برگزار شده است، تصریح کرد: خواستیم همه مردم درگیر کنگره شوند و با شهدای مازندران آشنایی پیدا کنند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه 70 عنوان کتاب درباره سرداران و شهدای مازندران تاکنون چاپ شده است، یادآور شد: 40 عنوان کتاب نیز زیر چاپ قرار دارد و 50 عنوان نیز امور نهایی را برای چاپ سپری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فیلم بلند در بند اروند درباره حضور مردم در جنگ با محوریت عملیات والفجر هشت در استان در دست ساخت است، گفت: بخش نظامی آن در یکی از شهرهای مازندران به پایان رسیده است.

شاهچراغی با اعلام اینکه پورتال جامع شهدای مازندران نیز در آستانه کنگره شهدای مازندران تهیه شده و بیش از 60 درصد اطلاعات آن بارگذاری شده است، افزود: برای این کنگره تاکنون بیش از یک میلیون سند، 300 ساعت فیلم، هزاران ساعت مصاحبه با خانواده‌ها و همرزمان شهدا در مازندران تهیه شده است.

وی اذعان کرد: بنا نداریم این کنگره در مازندران را در 12 دی تمام کنیم و این کنگره ادامه خواهد داشت تا آنچه بیش از یک دهه در سپاه کربلای مازندران برای آن زحمت کشیده به ثمر بنشیند.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول