اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

دولت باید بر انتشار کتاب نظارت داشته باشد

امام جمعه اصفهان گفت: واگذاری تشخیص خوب و بد کتاب‌های چاپ‌ شده به مردم اشتباه است و دولت و حکومت برای جامعه حکم پدر را دارند.

دولت باید بر انتشار کتاب نظارت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مسئولین نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و روسای ادارات شهرستانی بر لزوم استمرار مطالعه در کتابداران تأکید و اظهار کرد: کتابداران باید ضمن مطالعه فراوان دیگران را نیز در انتخاب کتاب خوب راهنمایی کنند.

امام جمعه اصفهان در این دیدار، مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران را به مطالعه فراوان توصیه کرد و گفت: مبادا شما عزیزان دیگران را به کتاب و مطالعه دعوت کنید و خودتان از این نعمت بی‌بهره بمانید.

وی تصریح کرد: چشم و گوش مجاری غذای روح انسان است لذا باید در انتخاب خوراک روح دقت کنید و از واردکردن غذای مسموم خودداری کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به روایتی از امام حسن مجتبی(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: من تعجب می‌کنم از انسان‌هایی که در خوردنی‌های خود فکر می‌کنند ولی در معقولات فکر نمی‌کنند.

وی از واگذاری تشخیص خوب و بد کتاب‌های چاپ‌شده به مردم، انتقاد کرد و گفت: دولت و حکومت برای جامعه حکم پدر را دارند، آیا پدری فرزند خود را در کنار ماری سمی قرار می‌دهد تا خود او خطر را تشخیص داده و بگریزد.

آیت‌الله طباطبایی افزود: همان طور که برای مثال مواد مخدر را به دلیل ضررهایی که دارد منع می‌کنیم و برای استفاده‌کنندگان از آن مجازات در نظر می‌گیریم، نباید از کتاب که غذای روح جامعه است غافل شویم.

وی بر اهمیت نوشتن و علم تأکید کرد و گفت: یکی از دلایل خاتمیت پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) رشد علم و توانایی نوشتار بود، چرا که نقشه راهی که خداوند به واسطه پیامبرش برای انسان‌ها فرستاد، به واسطه نوشتن ثبت و از تحریف در امان ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: رشد فکری باعث لذت بردن از نعمت‌های الهی می‌شود لذا برای فهم نعمت‌های الهی باید رشد کرد، رشد در علم و علم در کتاب است.

در ابتدای این دیدار یاوری، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به بیان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه پرداخت.

انتهای پیام/2301/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول