اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی:

زباله‌های عفونی بیمارستانی معضل اکوسیستم است

مدیر عامل شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی تهران گفت: چگونگی دفع زباله‌های عفونی بیمارستانی معضل بزرگ اکوسیستم است.

زباله‌های عفونی بیمارستانی معضل اکوسیستم است

علی عزیزی عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی بین‌المللی در این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت شرکت مذکور را نخستین شرکت دارنده تاییدیه بین‌المللی در زمینه طراحی و تولید دستگاه‌های «اتوکلاو» بیمارستانی و سیستم‌های مدیریت پسماندهای عفونی در کشور دانست.

وی اظهار کرد: طراحان این شرکت توانسته‌اند در زمینه بومی‌سازی فناوری روز دنیا و بروز رسانی طراحی تولید تجهیزات پزشکی در زمینه فناوری استریلیزاسیون در کشور پیشتاز باشند.

این مسئول طراحی تجهیزات پزشکی مطابق نیاز مراکز درمانی کشور و ارتقای کیفی محصولات برای پاسخگویی به نیازهای داخلی بخش csr بیمارستانی و سیستم‌های امحای زباله‌های عفونی را از اهداف عمده شرکت مذکور ذکر کرد.

وی چگونگی دفع زباله‌های عفونی بیمارستانی را معضل اکوسیستم دانست و گفت: وجود این زباله‌ها موجب تهدید سلامت شهروندی است.

عزیزی با بیان اینکه زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها در گذشته دفن می‌شد، افزود: پس از مدتی دفن آن طبق دستور به صورت استریل صورت می‌گرفت اما برخی از شرایط اقلیمی مانند آب، باد، آفتاب و ... موجب پخش زباله‌ها در سطح زمین می‌شدند.

مدیر عامل شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی سازگر تهران، خرد و استریل کردن دفع زباله‌های عفونی بیمارستانی را از جمله روش‌های قانونمند دفع این نوع زباله‌ها دانست.

وی اضافه کرد:‌ اغلب زباله‌های بیمارستانی شامل دستکش، سرم، سوزن، باند، گاز، ملحفه، پتو و حتی بافت‌های انسانی مانند قطعات بدن و استخوان است.

عزیزی طراحی و تولید دستگاه اتوکلاو را در بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی بدون خردکردن تاثیرگذار دانست.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح کشور با بهره‌گیری از نیروها و مواد اولیه داخلی یک‌هزار و 400 دستگاه اتوکلاو بی‌خطرساز زباله‌های عفونی بدون خردکن تولید شده است.

به گفته این مسئول، تاکنون 3 هزار و 300 دستگاه اتوکلاو جدید به بیمارستان‌های مختلف تهران، اصفهان، اهواز، مشهد، آذربایجان غربی و شرقی و کرمانشاه فروخته شده است.

وی افزود: در گیلان تنها یک بیمارستان خصوصی مجهز به دستگاه اتوکلاو بی‌خطرساز زباله‌های عفونی بدون خردکن است.

عزیزی تامین مواد اولیه، کمبود نیروی ماهر در سطوح مختلف تولید و کمبود نقدینگی در بیمارستان‌ها را از جمله مشکلات تولید در کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بودجه بیمارستان‌ها‌ به دلیل بدهکاری انواع بیمه‌های درمانی به آنها خالی است، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها برای تجهیز شدن به این فناوری با مشکلات مالی مواجه هستند.

مدیر عامل شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی سازگر تهران، تصریح کرد: خرید مواد اولیه از وارد کننده‌ها به صورت اعتباری انجام می‌شود که سبب افزایش قیمت تمام شده تولید دستگاه‌های مربوطه است.

وی افزود: هیچ حمایتی وجود ندارد و در صورت تخصیص بودجه‌های عمرانی و وزارت بهداشت باید آن را در راستای بهبود وضعیت تجهیزاتی بیمارستان‌ها هزینه کند.

عزیزی اخذ وام با بهره‌های 30 درصدی را برای تولیدکننده مطلوب ندانست و گفت: وام تولیدکنندگان باید سودی برابر زیر هفت‌درصد داشته باشد تا موجب رونق تولید شود.

این مسئول متذکر شد: پیشرفت و توسعه کشور در گرو تولید و رونق بازار صنعت است زیرا پویایی هر کشوری منوط به صنعتش است و تا صنعت نباشد کشور پا نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه این شرکت توان صادرات را نیز دارد یادآور شد: بسترهای لازم برای صادرات با توجه به توان رقابت با تولیدات کشورهای اروپایی در کشور فراهم نیست.

عزیزی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی هنوز قدرت تولید و کیفیت بالای دستگاه‌های ایرانی را باور ندارند زیرا این تولیدات با محصولات آنها رقابت دارد.

وی مشکل در انتقال «ال‌سی» را یکی دیگر از مشکلات صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: تولید دستگاه‌های داخلی یک‌سوم تا یک چهارم قیمت دستگاه‌های خارجی است.

انتهای پیام/84002/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول