اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید امام جمعه بابلکنار به دپوی نامناسب زباله

امام جمعه بابلکنار با انتقاد شدید از دپوی زباله غیربهداشتی زباله در منطقه انجیل سی بابلکنار گفت: مهم‌ترین چالش منطقه زباله است.

انتقاد شدید امام جمعه بابلکنار به دپوی نامناسب زباله

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل،حجت‌الاسلام عباس بابائیان ظهر امروز در دومین نشست خبری همایش توسعه اقتصادی و فرهنگی بابلکنار اظهار داشت: این همایش با هدف ایجاد زمینه توسعه اقتصادی، امنیت اجتماعی،عدالت،شناخت اجتماعی،آموزش، توسعه تعلیم و تربیت، مشارکت اجتماعی، برگزار می‌شود.

وی افزود: روحیه جمع‌گرایی،تبادل اطلاعات،مهارت‌های ساده‌زیستی،توانمندسازی خانواده‌ها،مدیریت تغییر و به‌کارگیری افراد متخصص،جذب سرمایه‌گذار،ایجاد مدیریت کارآمد و کارآفرینی، صرفه‌جویی و توسعه فرهنگی،ایجاد بستر مناسب برای کتابخوانی و ورزش همگانی از دیگر محورهای مورد نظر این همایش است.

این مسئول تصریح کرد: 50 مقاله، 25 مورد شعر،17 مورد قصه و داستان،825 عنوان عکس از جاذبه گردشگری منطقه،پنج عنوان فیلم و 315 عنوان نقاشی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی با انتقاد شدید از دپوی زباله غیربهداشتی در منطقه انجیل سی اذعان داشت: مهم‌ترین چالش منطقه زباله بوده که به دلیل عدم رعایت تعهدات مسئولان در این بخش است.

بابائیان با اشاره به اینکه از سال 77 تاکنون یک‌میلیون تن زباله در منطقه بابلکنار دپو می‌شود، افزود: روزانه 150تا 180 تن زباله بدون  کنترل بهداشتی و تصفیه، شیرابه غیربهداشتی در منطقه انجیل سی دفع می‌شود که مهم‌ترین موانع و چالش در برابر رشد و توسعه این منطقه است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه منطقه بابلکنار از چشم‌انداز بسیار زیبای طبیعی برخوردار بوده و از مراکز بالقوه گردشگری است اما وجود زباله سبب ایجاد چالش اساسی در منطقه شده است.

امام جمعه بابلکنار با اشاره به اینکه که تنها 18 درصد زباله‌ها بازیافت می‌شود، بیان داشت: هر تن زباله 400 تن گاز گلخانه‌ای و 400 تا 600 لیتر شیرابه خطرناک از آن خارج می‌شود که هر لیتر 4 هزار لیتر آب زمینی را آلوده کرده و عامل بروز 118 نوع بیماری خطرناک در منطقه شده است لذا سال‌ها به عنوان درد منطقه ماندنی است و کسانی که متعهد به دفع بهداشتی زباله بودند به تعهدات خود عمل نکردند.

بابائیان با اشاره به اینکه منطقه بابلکنار از مناطق گردشگری مهم کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: ایران در بحث گردشگری رتبه دهم دنیا را به خود اختصاص داده اما تنها  630 میلیون دلار درآمد حاصل از توریست دارد.

 انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول