اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر نظارت همگانی بازرسی خراسان شمالی:

بازرسان افتخاری بازوان سازمان بازرسی هستند

مدیر دفتر نظارت همگانی سازمان بازرسی خراسان شمالی با برشمردن نقش بازرسان افتخاری در پیشبرد مأموریت های این سازمان گفت: بازرسان افتخاری بازوان سازمان بازرسی هستند.

بازرسان افتخاری بازوان سازمان بازرسی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، گل‌محمد الهی بعد از ظهر امروز در همایش بازرسان افتخاری خراسان شمالی با بیان اینکه امروز روز جهانی مبارزه با فساد است، اظهار کرد: بازرسی نقش مهمی را در مبارزه با این معضل دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های لازم برای دریافت گزارشات از نحوه فعالیت دستگاه‌ها استفاده از توان افراد حقیقی و حقوقی در قالب بازرسان افتخاری است، گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی در زمینه به‌کارگیری بازرسان، پس از آنکه این افراد پس از طی مراحل قانونی به کار گرفته شوند، می‌بایست آموزش‌های لازم را طی کنند.

الهی با اشاره به اینکه در این راستا دوره آموزشی 10 ساعته با حضور اساتید مجرب پیش بینی شده است، اظهار کرد: به همین منظور تاکنون یک دوره آموزشی در اردیبهشت ماه و دومین دوره نیز امروز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره‌ها از اقشار مختلف مردم شامل؛ علما، روحانیون، خبرنگاران، کارشناسان و بازنشستگان هستند، گفت: تاکنون افزون بر 800 نفر در سایت برای عضویت در بازرسان افتخاری سازمان ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته مدیر دفتر نظارت همگانی سازمان بازرسی خراسان شمالی، تعدادی از کارکنان شرکت‌ها و مؤسسات عمومی غیر دولتی هم به همین منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی پیش بینی کرد تا طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال از ظرفیت 105 نفر از بازرسان افتخاری به منظور پیشبرد مأموریت های این سازمان در استان استفاده شود.

الهی با بیان اینکه در مرحله نخست 86 نفر و در این مرحله 62 نفر آموزش‌های مرتبط با بازرسی را فرا گرفتند، اظهار امیدواری کرد تا دوره آموزشی بعدی در اردیبهشت سال آینده با حضور مسئولان کشوری و یا منطقه‌ای برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع شرکت کنندگان در این دوره‌ها چهار درصد دارای مدرک دکترا، 22 درصد فوق لیسانس، 58 درصد لیسانس، 3/9 درصد فوق دیپلم و 7/6 درصد شرکت کنندگان دیپلم هستند.

مدیر دفتر نظارت همگانی سازمان بازرسی خراسان شمالی همچنین با تاکید بر اینکه در اجرای بازرسان افتخاری هفت هدف اصلی پیگیری می‌شود، تقویت اشرافیت اطلاعات سازمان، گسترش ضریب نفوذ سازمانی و ایجاد زمینه مشارکت مردمی را از جمله این اهداف خواند.

وی همچنین کاهش هزینه‌های نظارت و بازرسی، کاهش تخلفات و سوء جریانات و ارتقای کمی و کیفی سازمان را از دیگر اهداف بهره گیری از ظرفیت بازرسان افتخاری در مأموریت های این سازمان برشمرد.

به گزارش فارس، همایش بازرسان افتخاری خراسان شمالی در سالن اجتماعات آب منطقه‌ای خراسان شمالی برگزار شد.

طی این دوره‌های آموزشی شرکت کنندگان با قوانین و مقررات سازمان بازرسی آشنا شدند.

انتهای پیام/63002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول