اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

ناظران و بازرسان بازوان اجرایی شورای نگهبان هستند

امام جمعه کوهبنان گفت: ناظران و بازرسان بازوان اجرایی شورای نگهبان هستند.

ناظران و بازرسان بازوان اجرایی شورای نگهبان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا بعد از ظهر امروز در همایش فصلی اعضای دفتر نظارت بر انتخابات کوهبنان، اظهار داشت: ناظران و بازرسان شورای نگهبان انسان‌هایی امین و قابل اعتماد و همچنین بازوان اجرایی شورای نگهبان در شهر کوهبنان هستید که توفیق الهی برای خدمت در این عرصه نصیب شما شده است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان در قانون اساسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که حضرت امام خمینی (ره) خطاب به اعضای شورای نگهبان می‌فرماید «وظیفه شما بسیار مقدس و مهم است به نظر می‌آید، مقدس بودن وظیفه شورای نگهبان برای وجود فقهای این شوراست که بر مصوبات مجلس نظارتی دقیق دارند که حتی یک کلمه هم بر خلاف اسلام و شرع مقدس نباشد».

امام جمعه کوهبنان اضافه کرد: شورای نگهبان سابقه قبل از زمان ما را دارد که از آن به عنوان تراز نخست اسم به میان آورده‌اند، اما شورای نگهبان فعلی دامنه فعالیتش گسترده‌تر است که علاوه بر نظارت بر قوانین مجلس مسئله قانون اساسی هم در کنارش لحاظ شده و متشکل از 6 نفر فقیه و 6 نفر حقوقدان است.

صالح‌نیا تأکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) تا زمان حیات از فقها و مجموعه شورای نگهبان حمایت قاطع داشتند و نگذاشتند، کوچکترین جمله‌ای که بوی تضعیف شورای نگهبان را دارد، شنیده شود و امروز هم مقام معظم رهبری با تمام وجود از شورای نگهبان حمایت می‌کنند.

وی ابراز داشت: حضرت امام خمینی (ره) در وصیتنامه سیاسی الهی خود از شورای نگهبان غفلت نکردند و قسمتی از این وصیتنامه را به شورای نگهبان اختصاص دادند، چراکه این شورا حساس‌ترین دستگاه قانونی و مانع انحراف حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در حقیقت شورای نگهبان تضمین‌کننده ارزش‌ها و اصول انقلاب است.

این مسئول تصریح کرد: وظیفه ما احترام به نظر شورای نگهبان و همچنین پذیرش مطلق نظارت این شورا و پرهیز از زیر سئوال بردن نظرات شورای نگهبان است، زیرا یکی از خطراتی که ممکن است، جامعه را تهدید کند، تضعیف جایگاه شورای نگهبان است که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها در این امر تاکید داشتند.

صالح‌نیا متذکر شد: رهبر فرزانه و متفکر انقلاب حمایت از شورای نگهبان را برای خود وظیفه می‌دانند بر ماست، همکاری با شورای نگهبان و ارائه اطلاعات درست به این دستگاه قانونی نظر به اینکه وظیفه شورای نگهبان در نظر گرفتن خدا 100 درصد اسلامی بودن قوانین و توجه به حکم خداست.

وی افزود: شما ناظران و بازرسان بازوی اجرایی شورای نگهبان هستید که باید حدود، مقررات و دستورالعمل‌های شورای نگهبان و قانون انتخابات را مو‌به‌مو اجرا کنید.

صالح‌نیا متذکر شد: در جریان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با تلاش فرماندار بسیجی و ولایت‌مدار همچنین هماهنگی و همکاری عوامل خستگی‌ناپذیر، متعهد و متعبد نظارت و اجرایی انتخاباتی سالم، آرام و طبق قانون و مقررات با حضور پرشور و گسترده بیش از 98 درصد مردم کوهبنان در پای صندوق‌های رأی رقم خورد و حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری محقق شد و مردم بام فرهنگی استان برگ افتخاری دیگر در دفتر انقلاب ثبت کردند.

انتهای پیام/80012/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول