اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

افتتاح دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در کوهبنان

دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات کوهبنان با حضور نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان افتتاح شد.

افتتاح دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، بعد از ظهر امروز دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات کوهبنان با حضور نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، فرماندار، امام جمعه و این شهرستان در محل دفتر امام جمعه افتتاح شد.

حسن کبیریان نماینده دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در حاشیه این مراسم گفت: ستادهای عتبات عالیات از جمله نهادهای مردمی است که با همت مردم مؤمن و ولایت‌مدار ایران اسلامی و تقدیم نذورات راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با توجه به عشق و علاقه مردم به ائمه برای کمک به بازسازی و گسترش حرمین شریفین با تقدیم نذورات، تشکیلاتی با حضور اشخاص و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تشکیل شد تا بتواند با برنامه‌ریزی صحیح و مدون در این راه گام‌های اساسی را بردارد.

نماینده دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان بیان داشت: پس از 700 سال که از ساخت اولین گنبد امام حسین (ع) توسط ایرانیان می‌گذرد، اکنون این توفیق بار دیگر شامل حال مردم ایران به ویژه مردم دیار کریمان شده است.

وی عنوان کرد: به فضل الهی قرار ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم بسته شده و از تل زینبیه تا خیمه‌گاه، عملیات تملک، نقشه‌برداری و طراحی انجام شده که در آینده نزدیک عملیات اجرایی این طرح بزرگ و مهم آغاز می‌شود.

کبیریان تصریح کرد: طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) در ارتفاع 7.5 متر با موافقت علما و سازمان میراث فرهنگی عراق به همت مهندسان، مشاورین و کارفرمایان استان کرمان در حال انجام است.

وی گفت: در این راستا شهرهای کوهبنان، بخش طغرالجرد، رفسنجان و شهربابک در یک حلقه قرار دارند که سهمیه کوهبنان در ساخت گنبد امام حسین (ع)، 500 خشت طلا است که حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد و باید در مدت دو سال توسط مردم کوهبنان فراهم شود.

نماینده دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان بیان داشت: به همت مردم ایران اسلامی ضریح حضرت مسلم یکی از یاران صدیق و با وفای اباعبدالله توسط ستاد بازسازی کشور ساخته و در شهریور ماه سال جاری نصب و پرده‌برداری شد.

کبیریان خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 8 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط مردم خیر رفسنجان به دفتر عتبات عالیات تحویل شده و در مجموع بیش از 20 میلیارد تومان توسط مردم کرمان به ساخت عتبات عالیات اهدا شده است.

وی گفت: این دفتر آمادگی دارد تا نیروهای متخصص سنگ‌کار، تاسیساتی، معرق‌کاری و کاشی‌کاری را برای ساخت و کار کردن به عتبات عالیات اعزام کند و متقاضیان می‌توانند در این راستا به دفاتر ساخت عتبات در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/80012/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول