اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

70 درصد وقتم را برای مسائل اقتصادی می‌گذارم

استاندار کرمان گفت: 70 درصد وقتم را برای مسائل اقتصادی، 20 درصد را برای فرهنگ و 10 درصد را هم برای سیاست می‌گذارم.

70 درصد وقتم را برای مسائل اقتصادی می‌گذارم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنج سال اخیر همواره بر مسائل اقتصادی تاکید داشتند که نشانه هوشمندی و تدبیر عالمانه ایشان نسبت به مسائل اقتصادی است.

وی با نامگذاری سال جاری با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی عنوان کرد: حماسه سیاسی اتفاق افتاد و مردم روحانی را انتخاب کردند.

استاندار کرمان بیان داشت: تحلیل من این است که افرادی که پای صندوق‌های رأی آمدند در واقع به برکت خون شهدا آمدند و آخرین و تنها گزینه برای نجات و سربلندی و قوام کشور را انتخاب کنند و حماسه سیاسی خلق شود.

رزم‌حسینی خاطر نشان کرد: ایران در فضای کسب و کار رتبه 152 را از مجموع 289 کشور دارد و در آغاز کسب و کار رتبه 107 را دارد.

وی تصریح کرد: میانگین زمان راه‌اندازی کسب و کار کوچک تا بزرگ در ایران 320 روز است در حالی که در کشور گرجستان 27 روز است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه سهم ایران از جمعیت جهان 1.1 و از تجارت جهانی بین نیم تا شش دهم است، اذعان داشت: در حالی در شهرستان قلعه‌گنج استان کرمان 60 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود که مجموع اعتبارات عمرانی این خطه 20 میلیارد تومان است.

مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: پیش‌بینی برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای سال آینده است که نرخ تورم به 25 درصد برسد.

رزم‌حسینی خاطر نشان کرد: ما ایرانی‌ها 35 سال قبل انقلاب کردیم، زیرا ملتی مؤمن و متدین بودیم و می‌خواستیم متمکن هم باشیم و ملتی که متمکن باشد، مساجد آن ملت پر از نمازخوان می‌شود.

وی عنوان کرد: استان کرمان بسیار غنی است، اما تعداد کارآفرینان کمی دارد و بخش خصوصی در استان کرمان کمتر تقویت شده است هرچند که دولت‌ها و استانداران گذشته در این زمینه کار کرده‌اند.

استاندار کرمان بیان داشت: کارهای خوب استانداران گذشته کرمان را دنبال می‌کنم و در بخش اقتصادی استان کرمان دنبال تقویت بخش خصوصی هستم.

رزم‌حسینی گفت: اگر اختیار به دست خودم باشد، 70 درصد وقتم را در بخش اقتصادی می‌گذارم و 20 درصد به بخش فرهنگی و 10 درصد هم به مسائل سیاسی اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که استاندار کرمان هستم، برای سرمایه‌گذارانی که وارد این خطه می‌شوند، فرش قرمز پهن می‌کنم.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه مردم از چالش‌های سیاسی خسته شدند، ابراز داشت: از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و طیف‌های سیاسی مختلف برای وفاق و همدلی در انتخاب استاندار کرمان تشکر می‌کنم و انتظار دارم این روند ادامه یابد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه 3 میلیون جمعیت استان کرمان تیم کاری من هستند، افزود: با همه گروه‌های سیاسی کار می‌کنم، البته رضایت نسبی است و اگر یک نفر را تغییر دهیم، عده‌ای خوشحال و گروهی هم ناراحت می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: اگر توسعه اقتصادی روی دهد، توسعه فرهنگی و سیاسی هم شکوفا می‌شود.

انتهای پیام/80019/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول